| Jos Droste |
26 Juli 2011 - 15:40 |
@Poupoe: hoezo snel bijwerken vd standen? Ik zat deze Tour in 5 tourpools, en deze was altijd de laatste met bijwerken. Op de eindstand hebben we 24 uur moeten wachten!
|
| |
| IKE B Keuze |
26 Juli 2011 - 11:36 |
feli sandra sterk gespeeld in deze toch lastig te voorspellen tour weet wel zeker dat niemand rolland als jongere heeft gekozen bijvoorbeeld:) wegwedstrijd begint er voor mij weer op te lijken dikke sprong gemaakt contador weglaten en de rest van de toppers wel nemen blijkt een goede keuze:) |
| |
| PouPoe |
25 Juli 2011 - 23:28 |
Knap gedaan Rein. Maar zoals je weet telt alleen de 1e plaats. Sandra heel erg gefeliciteerd met deze knappe overwinning! Zeker als je bedenkt dat er dit jaar een record aantal wielerfans deelnamen doen dit er velen jou niet na! Daarnaast de webmaster bedankt voor het leuke spel ( niets aan veranderen) en het snelle bijwerken van de standen.
|
| |
| Rein Taaramae |
25 Juli 2011 - 22:52 |
| Tweede geworden bij massasprint :-) |
| |
| hans de bruin |
25 Juli 2011 - 22:27 |
| help! ik wil graag wisselen voor de wegwedstrijd...wanneer kan dat weer? :-) |
| |
| Massasprint |
25 Juli 2011 - 16:22 |
| De einduitslag van Massasprint is bekend! |
| |
| Jos Droste |
25 Juli 2011 - 15:12 |
@Ed Roos: geen idee of ik benadeeld ben, die punten interesseren mij niet. @Ponckster: wat denk je zelf? 2900 punten voor etappe 21 is wel erg veel voor alleen een etappe-uitslag, nietwaar? |
| |
| Ponckster |
25 Juli 2011 - 14:21 |
| Is dit nu de eindstand of moeten er nog punten van het alg. klassement verwerkt worden? |
| |
| Ed Roos |
25 Juli 2011 - 08:42 |
| Beste Jos Droste. Ik neem aan dat je door de besluiten van de tourorganisatie erg benadeeld bent. Ik stel dan ook voor dat je een klacht bij de tourorganisatie indient over zo veel onrecht die jou is aangedaan. Ze zullen daar ongetwijfeld ontvankelijk voor zijn. Overigens slim van de organisatie van dit spelletje om voor de indeling van etappes de officiële tour indeling te gebruiken. Het helpt bij dit soort discussies, die meestal tot niets leiden. |
| |
| Jos Droste |
24 Juli 2011 - 22:48 |
Beste Florus,
Ja, heel duidelijk. Maar mijn punt was juist dat de verkeerde (onzinnige) keuze is gemaakt. En je bent het met mij eens, want je zegt zelf dat die andere keuze logischer zou zijn geweest. |
| |
| Ponckster |
22 Juli 2011 - 10:04 |
| Ja, nu staan er weer 36 inderdaad. Nou ja, mooi! |
| |
| alwin kruijt spanjer |
22 Juli 2011 - 09:48 |
| webmaster controleert en vindt er 36. Nergens technisch mankement te zien. Het zou moeten kloppen. |
| |
| Ponckster |
22 Juli 2011 - 00:02 |
| Ik mis drie teams in de subleague "De Supliek". We zijn met 36, ik zie er 33. Is er iets loos? |
| |
| Florus van Emst |
21 Juli 2011 - 22:15 |
| Zoals ik al zei, het is een keuze. Bij de Tour maken ze een verdeling in drie categorieën (excl de tijdritten) en hier is gekozen voor twee categorieën (excl de tijdritten). Dan kun je ervoor kiezen om het middengebergte bij de bergetappes of bij de vlakke etappes te rekenen. Gekozen is voor de vlakke etappes. Duidelijk toch? En, zoals ik ook al zei, er had ook een andere keuze gemaakt kunnen worden. En die was misschien wel logischer geweest. Maar daarmee is de gemaakte keuze nog geen onzin. |
| |
| Jos Droste |
14 Juli 2011 - 21:24 |
| OK, Floris, leg die verwijzing naar de officiele Toursite dan maar uit, ik zie 't niet. Eerder het tegenovergestelde: de etappes worden officieel ingedeeld in categorieen die bepalen hoeveel punten er voor het puntenklassement te behalen zijn. De 'medium mountain' etappes zijn daarbij juist niet gelijk aan de vlakke etappes (minder punten), dus de Tour zelf stelt dat de 'medium mountain' etappes niet gelijk zijn aan vlakke etappes. |
| |
| Florus van Emst |
13 Juli 2011 - 13:53 |
| Hoezo onzin? Het is gewoon een keuze die in dit spel is gemaakt. Met de verwijzing naar de site van tour wordt deze keuze uitgelegd. Dat ook een andere keuze gemaakt had kunnen worden doet daar niet aan af. |
| |
| Gerda Groenhagen |
11 Juli 2011 - 09:01 |
| oeps, ik zie net dat het inmidels veranderd is. |
| |
| Gerda Groenhagen |
11 Juli 2011 - 08:58 |
Hallo Jos
Ik snap helemaal wat jij bedoeld maar de fout zit eigenlijks bij de webmaster. Hij is begonnen met een proloog wat de 1ste etappe moest zijn en daarom kloppen de etappe dagen niet en onstaat de verwarring. Dus dinsdag moet etappe 10 zijn maar wij zitten hier dan nog maar op de 9de. |
| |
| Jos Droste |
10 Juli 2011 - 14:47 |
| Wat heeft de officiele Letour site hier mee van doen? Staat daar dat de 'medium mountain' etappes beschouwd moeten worden als vlakke etappes? Ik dacht het niet. Dit is door Massasprint bedacht, maar de regel had net zo goed, of eigenlijk beter, kunnen luiden: 'medium mountain' etappes worden NIET beschouwd als vlakke etappes. Kijk eens naar het profiel van de etappe van vandaag (zondag): 8 klimmetjes, geen meter vlak, maar volgens de regeltjes van Massasprint is het een vlakke etappe. Wat een onzin! |
| |
| Massasprint |
9 Juli 2011 - 23:14 |
@Jos: ik quote www.letour.fr:
The route
Running from Saturday July 2nd to Sunday July 24th 2011, the 98th Tour de France will be made up of 21 stages and will cover a total distance of 3,430.5 kilometres.
These stages have the following profiles:
10 flat stages, 6 mountain stages and 4 summit finishes, 3 medium mountain stages, 1 individual time-trial stage (42.5 km). 1 team time-trial stage (23 km).
Medium mountain stages zoals die van 9 juli en ook dia van morgen tellen in massasprint als vlakke etappes.
|
| |
| Jos Droste |
9 Juli 2011 - 21:19 |
| Volgens het icoontje vandaag (8e etappe) een zogenaamd vlakke etappe met dubbele punten voor de sprinter. In de finale een klim van 2e cat. en aankomst bergop op een 3e cat., hoezo 'vlakke' etappe? |
| |
| Arnold Groenhagen |
2 Juli 2011 - 21:49 |
Wat een etappe he vandaag, echt 1 van vallen en opstaan. Contador op achterstand binnen gekomen. Hoop morgen op een stunt van de Rabo's zodat Gesink zijn eerste gele trui aan mag trekken. Dat zou geweldig zijn. Verder allemaal veel succes met het spel en veel kijk plezier met de tour. |
| |
| Ed Roos |
21 Juni 2011 - 21:35 |
| Oeps het wisseltekentje staat opeens aan de andere kant. Sorrie. |
| |
| Ed Roos |
21 Juni 2011 - 21:24 |
| hoezo wissel is in orde, ik kan niet wisselen in deze periode. |
| |
| fherrema |
19 Juni 2011 - 20:16 |
| wissel is nu in orde bedankt |
| |
| Jan Blokland |
19 Juni 2011 - 20:05 |
Mooi werk Alwin. De stand keurig en snel bijgewerkt.
Mooie overwinning van Leipheimer. Jammer van Mollema dat hij een Lekkeband heeft gekregen. Had volgens mij heel dicht bij Cunego kunnen komen. Zijn tijdrit was nu iets minder maar zal ongetwijfeld ook te maken gehad hebben met de achtervolging van zaterdag en de mislukte poging om in die voorste groep te komen. Heeft toch veel energie gekost. Maar die 5e plaats en de mooie 3e en 8e plaats zijn natuurlijk geweldig voor Nederland. Zelfs in de tijd van Zoetemelk heb ik dit niet gezien. |
| |
| Arnoud Seldentuis |
19 Juni 2011 - 09:11 |
| Klopt Jan, Alwin is op de hoogte. Hij was echter niet in staat om het eerder te veranderen, dan ergens vandaag (Ik weet niet wanneer hij weer thuis is) |
| |
| Jan Blokland |
18 Juni 2011 - 22:20 |
Uberhaupt vreemd dat je de wissels kan zien van de anderen. Dat was toch niet de bedoeling? |
| |
| fherrema |
18 Juni 2011 - 15:55 |
| waarom is mijn wissel niet doorgevoerd voor periode 16 |
| |
| Arnoud Seldentuis |
17 Juni 2011 - 20:19 |
| Mooi gesproken Jan..... |
| |
| 30 nieuwere |
30 oudere |