| IKE B Keuze |
26 Augustus 2011 - 06:30 |
bovendien kan een sprinter never nooit in 12 etappes dubbele punten halen daar zijn te weinig ritten voor waar ze kunnen scoren tav iemand die 3/4 sprinters heeft ben je met 8 klimmers altijd in het voordeel |
| |
| IKE B Keuze |
26 Augustus 2011 - 06:29 |
beste jan iedereen die meer dan 2 sprinters heeft is deze vuelta zo'n beetje kansloos tegen de mensen met maar 1 sprinter dus ik zie het grote probleem niet dit soort spelletjes mag je heel fanatiek spelen want dat doe ik ook maar vergeet niet dat ze nog altijd voor de LOL zijn en je er niet zo zuur over moet doen wees blij dat mensen als alwin vrijwillig zulke spelen organiseren je hebt je mening gegeven blijf er niet zo over doordrammen |
| |
| Jos Droste |
26 Augustus 2011 - 00:22 |
@Blokland: het lijkt me dat u het 'probleem' niet begrijpt. Uiteraard heb ik ook de profielen vd etappes bestudeerd (ook 'n "beetje verstand van wielrennen", ja) en daaruit geconcludeerd dat de icoontjes die Vueltamanager gebruikt (12 vlakke etappes!) totaal niet kloppen met de werkelijkheid. Waarom denkt u dat ik maar 1 (halve) sprinter in mijn ploeg heb. Toch kan 'de sprinter' in 12 etappes dubbele punten halen, terwijl er in werkelijkheid hooguit 6 enigszins vlakke etappes zijn. Ik zie daar het nut niet van in. Trouwens, vindt u het ook niet een beetje flauw om met 3 ploegen mee te doen? Alle 3 op verschillende e-mail adressen zeker (?), want vlg. de spelregels is slechts 1 ploeg per e-mail adres toegestaan. @Kosterman: dank u voor de tip, maar vanwaar deze tip? @Roos: even checken voor de zekerheid: 31e bij de Vueltamanager, 26e bij Wielerkenner, is dat in uw ogen goed genoeg voor een "kritische houding"?
|
| |
| IKE B Keuze |
25 Augustus 2011 - 22:13 |
LOL supercycling ja dat speel ik echt niet meer is al jaren zo wel leuke spel opzet maar als ze de standen 3 maanden later pas verwerken hoeft het voor mijn niet meer:)
|
| |
| Jaco Kosterman |
25 Augustus 2011 - 22:05 |
Ik durf het na onderstaande discussie bijna niet te vragen, maar klopt het dat de punten van de Vattenfall Cyclassic (welke idioot heeft deze naam bedacht) nog niet verwerkt zijn?
@Jos: probeer Supercycling via Wielernieuw.be eens. Daar is de tussenstand bijgewerkt tot de eerste rustdag. Die van de Tour! |
| |
| Jan Blokland |
25 Augustus 2011 - 15:16 |
| Tjonge, tjonge, wat een discussie. Waar hebben we het over. Beste Jos, als je het wielrennen een beetje volgt weet je toch wel wat voor etappe er komt. Zoals Ike al zei: Er zijn genoeg sites om te zien wat voor profiel een etappe heeft. Dan moet je niet afgaan op wat iemand schrijft. Ga zelf op onderzoek uit zou ik zeggen en stel dan de gewenste rijders op. Neem van mij aan dat iedereen die een beetje verstand van wielrennen heeft wel weet wat voor etappe er komt. Zoals gisteren weten de meesten heus wel dat een Farrar, Kittel, Cavendish er niet aan te pas komen. Ook al wordt er vlak omschreven. |
| |
| IKE B Keuze |
25 Augustus 2011 - 13:22 |
| trouwens deze vuelta zijn jullie toch allemaal kansloos voor de winst:) |
| |
| IKE B Keuze |
25 Augustus 2011 - 13:20 |
het spel is nog steeds eerrlijk je kunt vantevoren op de vuelta site zien welke etappes als vlak worden aangemerkt |
| |
| Jos Droste |
25 Augustus 2011 - 12:28 |
@Bultman: het gaat er toch niet om dat er een evenwichtige verdeling is tussen vlakke en bergetappes? Het gaat om een realistische weergave vh parcours, want dit heeft consequenties voor de puntentelling. @IKE B: iedereen heeft idd met dezelfde regels te maken, maar het effect van die regels is niet voor iedereen gelijk: iedereen die Rodriguez als de klimmer in zijn ploeg heeft aangemerkt loopt 70 punten mis omdat de 5e etappe als vlak wordt beschouwd terwijl die dat niet is (ondanks wat de organisatie vd Vuelta vindt). Het is spijtig dat het spel hierdoor minder eerlijk is.
|
| |
| Jan Peter Bultman |
25 Augustus 2011 - 11:01 |
Beste Jos. Kijk eens op de site van de vuelta http://www.lavuelta.com/11/en/recorrido/vuelta.html?e=6 Ze geven zelf aan dat het een vlakke rit is. Als de rit van gisteren een bergrit genoemd moet worden, en je doet dat dan consequent, dan zijn er misschien wel 15 bergritten en blijven er maar 5 vlakke over. Voor een evenwichtige verdeling van vlakke en bergritten ten behoeve van dit spel is het beter om alleen echte bergritten als bergrit te bestempelen. Daar zijn er tenslotte al genoeg van.
Je zou zelfs handig gebruik kunnen maken van de keuze van de webmaster door een mannetje als Rodriguez als sprinter op te nemen voor de dubbele punten in dit soort etappes. Elk nadeel hep ze voordeel zullen we maar zeggen. |
| |
| IKE B Keuze |
25 Augustus 2011 - 07:58 |
ik ga toch wel een stukje mee met ed roos neem het spel zoals het is iedereen heeft toch met dezelfde regels te maken lekker boeiend of deze rit als vlakke of bergrit telt iedereen heeft met dezelfde regels te maken je komt mss een beetje drammeerig over mss dat ed daar over valt |
| |
| Jos Droste |
24 Augustus 2011 - 23:41 |
| @Ed Roos: Beste Ed Roos, wie denkt u wel dat u bent? Had ik u eerst om toestemming moeten vragen of ik een simpele vraag mag stellen aan de Vueltamanager? Wat heeft dat met "afgeven op de organisatie" te maken? Wat bedoelt u met de opmerking of mijn prestaties een kritische houding rechtvaardigen? Moet je daarvoor een bepaalde prestatie hebben gehaald? Misschien kunt u even aangeven wat uw minimumeisen voor een gerechtvaardige reactie zijn, zodat iedereen weet of hij/zij wel goed genoeg is om een vraag te mogen stellen. U zegt zelfs dat u gezocht hebt naar mijn prestaties in de spellen, maar blijkbaar hebt u niet goed gekeken: in mijn 10 deelnames (vanaf Vuelta 2008) tot nu toe ben ik 7x boven u geeindigd in het eindklassement, dus naar uw eigen maatstaven hebt u weinig recht van spreken! Tenslotte is het nogal brutaal dat u ook nog pretendeert voor de webmaster te spreken. Ik denk dat de webmaster volwassen genoeg is om zelf te antwoorden, daar heeft hij u echt niet voor nodig. |
| |
| Ed Roos |
24 Augustus 2011 - 22:31 |
| @Jos |Droste. Ik doe reeds sinds 2005 mee met spellen op Effesport. Ik heb er veel respect voor hoe de webmaster dit volledig gratis spel organiseert. Ik kan er dan ook slecht tegen als iemand regelmatig op de organisatie van dit spel zit af te geven, zeker als het op de onbehouwen wijze is waarop jij dat pleegt te doen. Ik heb nog geprobeerd om na te gaan of jouw prestaties in dit spel op een of andere wijze een rechtvaardiging voor jouw kritische houding zijn, maar of je doet helemaal niet mee of je staat zo ver weg in het klassement dat ik mij de moeite niet meer getroost om zo ver door te bladeren. Een dergelijke kritische houding mag je innemen bij betaalde spellen, maar niet hier. Anderen wijzen de webmaster ook wel eens op fouten maar op een totaal andere wijze als jij. Ik vind het prima als de webmaster op jouw vragen en opmerkingen niet meer reageert. Vanaf dit moment zal ik jouw opmerkingen verder ook negeren. |
| |
| Jos Droste |
24 Augustus 2011 - 17:49 |
Net als in de Tour stel ik opnieuw de vraag: waarom is de etappe van vandaag (de 5e) volgens het inmiddels beruchte icoontje een 'vlakke' etappe. Als ik het profiel bekijk (http://www.lavuelta.com/11/imgrecorrido/5_perfil.gif) zie ik geen kilometer vlak. En bekijk de uitslag: Rodriguez, Poels, Moreno, Mollema, Scarponi, Zubeldia, etc., de verwachte namen bij een massasprint, nietwaar? Vueltamanager, word eindelijk eens realistisch!!! |
| |
| Ponckster |
21 Augustus 2011 - 16:49 |
| Mooi! |
| |
| vuelta manager |
21 Augustus 2011 - 15:06 |
sorry, Marcel Kittel en Marcel Kint door elkaar gehaald in de uitslagen. Is hersteld. |
| |
| Jos Droste |
21 Augustus 2011 - 12:39 |
Nee, geen nieuws. Kittel doet gewoon mee, maar bij Effesport zijn ze nog niet wakker.
|
| |
| De Bokkeriejer |
21 Augustus 2011 - 12:28 |
| Is er nog nieuws betreffende Kittel ?? |
| |
| Ponckster |
20 Augustus 2011 - 22:28 |
| Eh ja, wat Jos Droste zegt. Ik schrok even en was al naarstig op zoek naar een gemiste valpartij.. #kittel |
| |
| Jos Droste |
20 Augustus 2011 - 21:55 |
| Waarom is Kittel doorgestreept? Hij staat op de officiele website vd Vuelta 'gewoon' op plaats 43 in het AK. |
| |
| webmeester |
19 Augustus 2011 - 16:21 |
Strattijden Vuelta ploegentijdrit:
17.02 Skil-Shimano 17.06 Garmin-Cervélo 17.10 Quickstep 17.14 Astana 17.18 Cofidis 17.22 BMC 17.26 Leopard-Trek 17.30 Rabobank 17.34 Vacansoleil-DCM 17.38 RadioShack 17.42 Andalucía-Caja Granada 17.46 Omega Pharma-Lotto 17.50 Saxo Bank-SunGard 17.54 AG2R La Mondiale 17.58 Sky 18.02 Lampre-ISD 18.06 Movistar 18.10 Katusha 18.14 HTC-Highroad 18.18 Geox-TMC 18.22 Euskaltel-Euskadi 18.26 Liquigas-Cannondale
bron: http://www.wielerland.nl |
| |
| wegwedstrijd |
11 Augustus 2011 - 12:13 |
| @Harro: je team is hersteld. Is er iets mis met je email, ik kon je niet beantwoorden. Kun je mij je juiste emailadres sturen? |
| |
| wietze van der meer |
30 Juli 2011 - 23:47 |
| niets veranderd in het spel, jammer. |
| |
| Marco Kalse |
29 Juli 2011 - 20:04 |
| Nou werkt het wel ??? Vreemd. Thanx allemaal. |
| |
| wietze van der meer |
29 Juli 2011 - 13:22 |
| Marco, wissel staat nu voor de namen ! |
| |
| PouPoe |
29 Juli 2011 - 09:34 |
@marco. zit je wel in de juiste "periode"? |
| |
| PouPoe |
29 Juli 2011 - 09:32 |
Hoi Marco,
Vreemd. Ik ben mijn ploeg al een paar weken aan het voorbereiden op de Vuelta. Dus ik heb geen probleem bij het wisselen... |
| |
| Marco Kalse |
28 Juli 2011 - 17:54 |
Hallo, ik kan al enige tijd geen renners wisselen voor wegwedstrijd 2011. Kan iemand hier duidelijkheid over geven?
Groet, Marco |
| |
| Pieter Groenhagen |
27 Juli 2011 - 13:02 |
Hallo Sandra, Gefeliciteerd met je overwinnig in Massasprint. Je hebt het knap gespeeld en natuurlijk goed gegokt op de juiste renners. Helaas had ik in mijn team een aantal kanshebbers die zijn uitgevallen, daardoor kwam ik niet in de top van het klassement voor. Tja, zo zie je maar weer, het is kennis van zaken hebben, maar je moet ook het nodige geluk hebben. Als het schaatsseizoen begint doen we wel weer mee aan de IJsmeester. |
| |
| PouPoe |
26 Juli 2011 - 19:28 |
@Jos ea. Ik weet niet hoe Wielerkenner het voor elkaar krijgt maar het lijkt wel of het klassement al is bijgewerkt voordat de renners over de meet zijn. Voor mij is Effesport snel genoeg. |
| |
| 30 nieuwere |
30 oudere |