| Jan Blokland |
16 Juni 2011 - 19:45 |
Wielerliefhebbers,
Ik denk dat we even een ander praatje moeten houden en het even over het nederlandse wielrennen moeten hebben. Enkele jaren geleden zaten we in zak en as over het Nederlandse wielrennen. We hadden Michael Bogert en hier en daar Karsten Kroon. Dat was het wel zo'n beetje. Wij zouden de eerste jaren niet meedoen aan de top. Nu enkel jaren later. Wat een weelde. Gesink, Mollema, Kruiswijk, Ten Dam, Boom, Langeveld. En dan hebben we het nog niet over Poels, Ruijgh, Hoogerland die zich ook prima manifesteren. En tijdrijders als Van Emden, Postuma, Tjjalingii, Clement. Het kan niet op. Zien jullie het voor je over twee jaar in de tour 1. Gesink 2. Kruiswijk 3. Mollema 4. Contador 5. A. Schleck 6. P. Sagan
Natuurlijk is dit bovenstaande niet reeel maar wie had dit durven dromen enkele jaren geleden. Kruiswijk en Mollema staan nu wel 2 en 3 in zwitserland. En dat is toch wel een zware ronde. Complimenten aan het wielrennen is dus geen overbodig iets. Voor ons als wielerliefhebber wordt het zo wel heel wat mooier om het te volgen. De tijden Rooks en Theunissen lijken te zijn teruggekeerd. We gaan mooie tijden tegemoet. Veel plezier allemaal.
|
| |
| Wincent |
16 Juni 2011 - 15:56 |
Als je nu naast de reserve kopman ook reserves invoert voor de sprinter, de bergkoning en de jongere maar dan vlgs. dezelfde spelregels als bij de reservekopman. Je krijgt dan de 12 renners zoals Ike voorstelt maar dan met mogelijk toch meer variatie in rennerskeuze. |
| |
| Massasprint |
14 Juni 2011 - 16:14 |
| Voor Massasprint hebben we in ieder geval nog de oude spelregels. Ik zal eens kijken of ik nog iets kan doen met jullie feedback. |
| |
| Manta |
8 Juni 2011 - 23:31 |
Ik ben het er niet mee eens om de dagpunten te verhogen. In ieder spel spelen de dagpunten juist gigantisch mee. Dit is één van de weinige spellen waar de einduitslag ook bepalend is. |
| |
| alwin kruijt spanjer |
6 Juni 2011 - 12:28 |
| @Ike: de teams zijn weer te zien. |
| |
| IKE B Keuze |
6 Juni 2011 - 10:12 |
moguh alwin als ik de andere teams wil bekijken krijg ik nog de melding dat ze tijdens een wisselperiode niet zichtbaar zijn maar de DL is bezig dus het is geen wisselperiode |
| |
| Jos Droste |
5 Juni 2011 - 14:07 |
Het liefst zo weinig mogelijk restricties. Het moet mogelijk blijven om voor dagwinsten te gaan met bijv. een team vol sprinters of klimmers of tijdrijders, of juist te kiezen voor het AK. Als je slechts 1 kopman mag hebben en die kopman doet het niet goed lig je meteen hopeloos achter en heb je nauwelijks de mogelijkheid om te compenseren. Dit maakt het spel juist minder spannend. Dat je nu teams hebt met hoofdzakelijk AK renners is logisch omdat de puntentelling het AK te zwaar waardeert (3x de dagpunten zou genoeg zijn). Het nadeel van veel ong. identieke teams, valt te ondervangen door de teams uit te breiden tot bijv. 12 renners, waardoor je meer variatie krijgt. Het minst ingrijpende is om het spel zo te laten en alleen de eindklassementpunten te verlagen tot 3x de dagpunten. |
| |
| IKE B Keuze |
4 Juni 2011 - 16:57 |
toch ben ik van mening dat als je bijv 12 renners laat kiezen de focus minder op de AK mannen gaat liggen juist dan is het beter om die een of 2 sprinters die veel scoren er toch maar bij te hebben met maar 9 renners kun je in het geval van de afgelopen giro beter voor alleen maar AK mannen of max 1 sprinter gaan met 12 renners is er meer mogelijk |
| |
| Niels H. |
3 Juni 2011 - 15:01 |
| Extra renners zou niet werken bij dit spel, lijkt me. De focus ligt erg sterk op het klassement door de puntentelling, waardoor je met extra renners, zoals Wietze al aangaf, toch al snel uitkomt op meer klassementsmannen of eventueel een sprinter extra. Ik zou de indeling laten zoals die nu is, niks mis mee. |
| |
| Jan Blokland |
3 Juni 2011 - 12:17 |
| Dus mensen. Laten we het houden zoals het is. Ieder spel heeft zijn charmes en laten we eerlijk zijn. Dit spel is toch mooi. Het blijft toch altijd een beetje gokken en geluk hebben. Met wegwedstrijd kan je een beetje sturen en er zijn toch genoeg andere spelen waar je iedere dag ook weer kan selecteren. |
| |
| IKE B Keuze |
3 Juni 2011 - 10:18 |
een overkil aan kopmannen is niet echt handig als je 12 kopmannen neemt zullen daar ongetwijfeld een paar falers tussen zitten en zelfs ALS niet dan zullen er zeker een aantal niet kopmannen meer scoren met 12 renners is er meer varatie en ook geen reden om ipv een sprinter een kopman te nemen |
| |
| wietze van der meer |
3 Juni 2011 - 08:43 |
| ... zodat je nog meer kopmannen kunt nemen !! |
| |
| PouPoe |
1 Juni 2011 - 18:15 |
| Laten we niet al te veel veranderen. Dan gaat het weer lijken op al die andere spelletjes. De laatste optie..iets meer renners zou een goede keuze kunnen zijn. |
| |
| IKE B Keuze |
1 Juni 2011 - 17:00 |
dat werkt het dan wel weer in de hand dat klassmentsmannen die geen nummer 1 hebben standaard door iedereen gekozen worden persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om meer renners(12 ofzo) te kiezen dan krijg je meer variatie |
| |
| wietze van der meer |
1 Juni 2011 - 12:16 |
| nummer 1 is nummer 1, ook al is dit iemand die in onze ogen niet de echte kopman is. In het voorbeeld van Gadret kun je hem altijd nog als knecht nemen. Cavendish nummer 1? Dan of gebruiken als sprinter of als kopman. |
| |
| Jan Blokland |
1 Juni 2011 - 10:44 |
| Een goed idee hoor die renners met nr. 1. alleen maar als kopman in te zetten. Maar wie zegt dat de kopman altijd nr. 1 heeft. In de Giro was Gadret als klassementsrenner dat niet maar Nocentini wel. En Cavendish bijvoorbeeld weer wel kopman zodat je die dan weer niet mag inzetten als sprinter. |
| |
| IKE B Keuze |
31 Mei 2011 - 17:30 |
misschien punten voor een renner die onderweg bergpunten pakt en eventueel meer renners kiezen waardoor je ook wat jokers kunt spelen die geen goed AK rijden ipv knechten geen nummer 1
|
| |
| alwin kruijt spanjer |
31 Mei 2011 - 15:09 |
@wietze: daar heb ik ook over nagedacht. met de kopmannen voorzie ik niet echt een probleem, met de klimmers en sprinters wel. wie bepaalt wie een sprinter is? Cavendish, eitje. Di Luca, Cunego en Valverde kunnen ook een aardig sprintje trekken en iedereen er uit fietsen, mits de finish een klein beetje steil is. en de bergkoning van de grote rondes is lang niet altijd een echt klimmer. En knechten geen nummers 1 vind ik ook lang niet gek.
Dank voor je tips. Iemand anders nog aanvullingen/opmerkingen/discussie-items? |
| |
| wietze van der meer |
31 Mei 2011 - 13:25 |
Iets om over na te denken: kopman - alleen rijders met rugnummer eindigen op 1 reserve kopman - idem klimmer - alleen echte klimmers sprinter - alleen echte sprinters jongere - alleen jongere (is nu al) knecht - iedereen behalve kopmannen. Zo krijg je een team van alle disiplines en niet alleen van allemaal kopmannen. Wordt het weer iets moeilijker en spannender. |
| |
| Pijlsfrank |
30 Mei 2011 - 20:36 |
Dankzij een goede vriend heb ik Rujano als laatste nog toegevoegd ipv. Anton, blijkt nu de gouden zet te zijn geweest. Het is wel een ronde met een zwarte rand, wouter weijland dit is gewoon verschikkelijk. Hier zijn geen woorden voor. Het leven gaat verder. Volgende maand weer de tour. Iedereen veel succes en effesport een pluim voor dit spel. |
| |
| Jos Droste |
30 Mei 2011 - 16:10 |
@rosa nostra: Kijk anders even hoe Chapman dat doet op Velogames.com. Onder Team Scores zie je de punten vd tijdrit onder '21'en de eindklassementpunten afzonderlijk onder END. Het totaal zie je onder Overall'. Ook mooi is de functionaliteit onder 'Rider Scores'!
|
| |
| rosa nostra |
30 Mei 2011 - 15:45 |
@Jos: tja, misschien zou er een aantal extra overzichten interessant zijn, zoals punten per renner per dag, totaalpunten per renner (per rol ook), teampunten per dag, teamklassering per dag. Dat soort functionaliteiten ben zijn echter nog in ontwikkeling maar kunnen wel bijdragn aan het speelgenot van sommigen.
@ALL: Heb je zin om hierover mee te denken, laat dan vooral een bericht achter op het prikbord en/of mail mij.
|
| |
| Jos Droste |
30 Mei 2011 - 15:28 |
@rosa nostra: Ik weet hoe de puntentelling werkt. Het is sowieso interessant om de punten vd etappe zelf te weten, en helemaal als, zoals in dit spel, de punten voor de eindklassementen zo'n groot gewicht hebben in de uitslag, waardoor dit in grote mate de einduitslag bepaalt. De eindklassementen tellen voor ong. 7 etappes wb de puntentelling, deze verhouding is eigenlijk veel te hoog en dwingt je feitelijk om alleen maar klassementrenners te kiezen. Maar als je dat doet moet je tot de laatste dag wachten (tot de eindafrekening) om een beetje in de top mee te kunnen doen.
|
| |
| rosa nostra |
30 Mei 2011 - 10:31 |
| @Jos: voor de laatste etappe worden er alleen maar punten uitgedeeld voor de etappe en niet voor de klassementen. de klassementen zijn namelijk de eindklassementen. ik zie niet echt het nut ervan in om deze te scheiden. |
| |
| Jos Droste |
29 Mei 2011 - 22:54 |
| Waar vind ik de scores van etappe 21 zonder de extra punten vd eindklassementen? Waarom niet etappe 21 en de extra punten apart weergegeven? |
| |
| Jan Blokland |
26 Mei 2011 - 12:34 |
| Sorry tikfoutje. Ik bedoel natuurlijk deze zaak |
| |
| Jan Blokland |
26 Mei 2011 - 12:33 |
| Zaak contador waarschijnlijk niet behandeld voor de Tour maar misschien wel tijdens de Tour. Dit is toch belachelijk. Een zaak die al zo lang loopt. Stel dat hij mee doet en er wordt tijdens de Tour beslist dat hij geschorst wordt ,heeft dit waarschijnlijk ook heel veel invloed op het verloop van de tTour voor de andere deelnemers. het is sowieso onzin dat men nu al een jaar bezig is met deze zak. Straks hebben we mogelijk een winnaar van de Giro en de Tour wat later misschien weer terug gedraaid moet worden. De renners zijn fout, maar de UCI en consorte maken er ook wel een potje van. Ongelooflijk dat dit allemaal kan |
| |
| Wincent |
22 Mei 2011 - 20:25 |
Het algemeen klassement na etappe 14 is verre van OK. Wat extra controle is hier nodig. |
| |
| Thys de Jong |
22 Mei 2011 - 20:15 |
| Hoe kan het dat ik na etappe 13 nog 4e sta in het klassement en na etappe 14 nergens meer tussen sta? |
| |
| Jos Droste |
15 Mei 2011 - 11:48 |
| Update etappe 8 aub. |
| |
| 30 nieuwere |
30 oudere |