| Jan Blokland |
17 December 2012 - 10:52 |
Ja Alwin,
Het is inderdaad een dubbelslag geworden. Leuk, maar dit spelletje gaat natuurlijk wel over meerdere weekenden. Het werd ook wel een keertje tijd, want het zit niet zo mee dit jaar. Net allemaal net niet hier en daar. maar dit geeft de burger weer wat moet. |
| |
| alwin kruijt spanjer |
16 December 2012 - 13:08 |
| lekker bezig Jan Blokland, dit lijkt een dubbelslag te worden dit weekend |
| |
| IJseester Holland Cups |
15 December 2012 - 19:04 |
Even voor de goede orde: ik had eerder in een vraag op het prikbord of elke afstand meetelt geantwoord dat de 500 meters voor de helft tellen als er 2 worden verreden in een weekend. Dit wil ik nuanceren. De Utrecht City Bokaal bijvoorbeeld is een sprintcup; er worden alleen sprintafstanden gereden. Dan worden wel alle afstanden normaal geteld, ook de 500 meters. Mocht er echter bij een wedstrijd met alle (of veel) afstanden 2 keer een 500 meter gereden dan tellen die beide maar voor de helft. |
| |
| Jan Blokland |
13 December 2012 - 22:27 |
| Alwin, het is weer oké. |
| |
| alwin kruijt spanjer |
13 December 2012 - 12:37 |
| @Jan: Nu zou het moeten werken. |
| |
| Jan Blokland |
12 December 2012 - 21:33 |
Niet Dus. Je hebt twee maal periode 1. Kraantje Lek en Eindhoventrofee. Één maal je periode 2. City Bokaal Utrecht. En ik heb met alle drie de standen geen mogelijkheid om te wisselen. |
| |
| Jan Blokland |
12 December 2012 - 21:28 |
| Ik zal het nog eens proberen. |
| |
| Jan Blokland |
12 December 2012 - 21:27 |
Ja Bert, maar ik dus niet. En als het bij de gewone IJsmeester wel kan moet het toch ergens in het programma van de Hollandcups fout zitten. Als ik niet wisselen kan, kan ik er beter mee stoppen . want dan heeft het geen zin om verder mee te doen.
|
| |
| Bert Vos |
12 December 2012 - 21:15 |
| kan gewoon die wissel nog ongedaan maken ! |
| |
| Bert Vos |
12 December 2012 - 21:14 |
Hoi Jan, heb het zelf ook fff geprobeerd maar ik kan gewoon nog mijn wissel ongedaan maken ! zie onder ;
miranda Dekker eruit Bo van der Werff erin
|
| |
| Jan Blokland |
12 December 2012 - 21:05 |
Hoi Bert en Alwin,
Klopt Bert. Maar bij nader inzien wilde ik toch een ander wisselen. Normaal kan dat gewoon. Maar nu staat er bij alle schaatsers/sters geen wisselvak meer achter.
En Alwin, ik heb diverse mogelijkheden bekeken in de periodes maar er veranderd niets. Ben ook nog naar de gewone IJsmeester 2012 gegaan en daar kan er dus wel gewisseld worden. Ik doe dit spel toch al heel ljaren mee, dus weet wel hoe te wisselen lijkt me. |
| |
| IJsmeester Holland Cups |
12 December 2012 - 19:24 |
| Voor diegenen die niet kunnen wisselen: kijk even of je de juiste periode hebt gekozen in de dropdown met periodes. We zitten nu in periode 1. |
| |
| Bert Vos |
12 December 2012 - 19:22 |
Hoi Jan, ik heb vanochtend al gewisseld voor de City bokaal in Utrecht, en dat ging goed, dus ik weet niet wat er bij jou fout is gegaan !! |
| |
| Jan Blokland |
12 December 2012 - 18:02 |
Hoi Alwin,
Waarom kan ik niet wisselen voor de City Bokaal? Ik had een wissel ongedaan gemaakt voor een andere schaatster/ser maar heb geen mogelijkheid dat te doen. |
| |
| Ed Roos |
12 December 2012 - 14:56 |
Hollandcups heb ik niet aan meegedaan omdat ik inderdaad geen flauw idee had wie daar aan mee zouden doen, en ik wat weinig tijd had om daar uitgebried naar te gaan zoeken.
Bij Ijsmeester lijken de sprintafstanden bij de heren op een grote loterij. Iedere keer drijft er iemand anders boven. Koskela lijkt de sterkste maar heeft wat Robben-achtige continuïteitsproblemen. Dat wordt nog een puzzel richting WK sprint. |
| |
| Ike Simoncini |
9 December 2012 - 13:40 |
| @bert dat heeft inderdaad zijn charmes behalve als je op een aantal sites leest dat voorhuis,rottevvel,bloemen en tuitert meedoen en dat niet blijkt te kloppen:( |
| |
| Jan Blokland |
9 December 2012 - 12:50 |
| Hoi Bert, dat klopt wel wat je zegt qua deelnemers. Maar bij de volgende wedstrijden ligt de nadruk vooral op het sprinten. En aangezien je maar 1 wissel kunt toepassen lijkt het me niet verstandig om allemaal allrounders te nemen. Alleen de moeilijkheid daarvan is dat daar ook nog niet veel van bekend is wie er mee doen. Dit is gewoon een heel lastig te voorspellen spel. Maar ja, bij IJsmeester 2012 doen nu de chinezen ook weer niet mee. Het blijft daarom ook deels geluk hebben. |
| |
| Bert Vos |
9 December 2012 - 10:34 |
Ach Ike dat is juist de charme van dit spel, fffff lekker surfen door verschillende schaatssite,s naar de deelnemers, bij de vrouwen had je Nauta, Schouten,Ensing en Achtereeke moeten hebben, dat zijn de puntenpakkers, bij de heren zijn dat Alphen, Hermans, vd Kieft, Cazemier en Ooievaar, verder veel succes ! |
| |
| Ike Simoncini |
9 December 2012 - 05:55 |
ga niet snel klagen maar heb me de schompus gezocht naar starters voor de holland cup staat overal foute info blijkbaar heb maar 1 starter volgens mij heeft alleen mark ooijevaar(zal de echte wel zijn) 6 starters die had dus wel goeie info:) |
| |
| IJsmeester Holland Cup |
5 December 2012 - 16:30 |
@Ike: in principe gelden alle individuele wedstrijden mee (500 t/m 10000). Bij 2x500 meter tellen beide afstanden voor de helft mee. Mocht er een bijzondere wedstrijd meedoen (iets met junioren) dan telt dat ook gewoon mee. Buiten mededinging telt niet mee. Klassementen ook niet. Ik hoop dat het zo duidelijk is. Veel plezier met puzzelen! |
| |
| Ike Simoncini |
5 December 2012 - 08:59 |
| tellen alle afstanden die op kraantje lek worden gereden mee of alleen de afstanden die voor de holland cup meetellen? |
| |
| ijsmeester |
19 November 2012 - 12:11 |
| Lees de belangrijke uitleg over de worldcup junioren in de spelregels van ijsmeester |
| |
| Arnold Groenhagen |
15 November 2012 - 22:13 |
Hallo,
Wil bij deze iedereen hier even succes wensen met het spel ijsmeester wat morgen eindelijk weer gaat beginnen. Hoop dat we met z'n allen weer een mooi schaatsseizoen te zien krijgen.
Groetjes Arnold |
| |
| ijsmeester |
11 November 2012 - 20:42 |
| @ike: factor 1/2 = 50 punten voor normale afstand, 25 punten bij 2 500 meters |
| |
| IKE B Keuze |
1 November 2012 - 15:40 |
| dud 100 punten voor winst op afstanden die 1 keer worden gereden en 50 punten als ze 2 keer een 500 doen? |
| |
| alwin kruijt spanjer |
1 November 2012 - 11:57 |
| dank je Ike, was ik helemaal vergeten. De worldcups junioren tellen als een A-groep met een factor 1/2. Ik zal het in de spelregels zetten. |
| |
| Ike Simoncini |
29 Oktober 2012 - 08:46 |
zie dat de WB's junioren ook meetellen dit jaar maar zie niet staan hoeveel punten per afstand je daarvoor krijgt |
| |
| Wegwedstrijd 2012 |
22 Oktober 2012 - 13:54 |
| Jan Peter Bultman, de winnaar van Wegwedstrijd 2005 en 2012 spreekt. Bekijk hier zijn verhaal |
| |
| PouPoe |
18 Oktober 2012 - 08:26 |
Poepoe..effe bijkomen. Wat een seizoen. De topspelers zijn van harte gefeliciteerd! Doping? Nooit van gehoord! |
| |
| Jan Blokland |
13 Oktober 2012 - 22:56 |
Jan Peter, Martin en Ike, Gefeliciteerd met jullie ere plaatsen. Het was weer een mooi wielerseizoen. Jammer dat de slotweek zo'n tumult gaf rond Armstrong. Maar inderdaad Ike, als je het wielrennen volgt is het niet zo'n bijzonder nieuws. Het moest alleen nog bevestigd worden. Nu naar het schaatsen. Geen gemakkelijke klus heb ik al gezien. Weer een heel gepuzzel vanwege de afwisseling van allround en -sprintwedstrijden. Wat is de beste keuze? Het lijkt me dit jaar lastiger dan andere jaren. En dan ook nog maar hopen dat het uitkomt, want er zullen ook wel afzeggingen zijn tussendoor. Wie gaat wel naar Azie en wie niet? Dat maakt het ook wel weer leuk. Veel succes allemaal de komende winter. |
| |
| 30 nieuwere |
30 oudere |