| Colly |
11 Januari 2013 - 23:05 |
Bert, dan kun je hier zien: http://www.effesport.nl/ijsmeester/2012/headtohead
Zo te zien maar een paar dus. |
| |
| Bert Vos |
11 Januari 2013 - 17:45 |
| ben benieuwd wie allemaal Sablikova gewisseld hebben !!! |
| |
| Jan Blokland |
1 Januari 2013 - 18:46 |
Ook van mij iedereen een gezond en mooi 2013.
Ike, dat hoeft nog niet zo problematisch te zijn toch. Oké, het kost een extra wissel, maar dat wil nog niet zeggen dat diegene die Verweij en Joling niet hebben nu ineens zoveel voorsprong hebben. Ook zij moeten nog maar afwachten of ze de juiste keuze hebben gemaakt. Ik stond er afgelopen weekend in Zweeler ook goed voor met een 3e en 4e plaats. Maar dan trekt Lucas van Alphen zich ineens terug en doet Van der Kieft die 19e staat in het klassement ineens mee. Schuift daardoor naar de 8e plaats. Waardoor ik dus wegval uit de top en 40e en 41e wordt. Dat heb ik dit jaar al veel gehad. Ook Morrison nu weer, die ik had in het jaarspel bijvoorbeeld, breekt zijn kuitbeen. Kan dat dus ook wel vergeten. Je kunt er dus niets van zeggen. |
| |
| IKE |
31 December 2012 - 19:29 |
| alle effesprorters een goede jaarwisseling dat 2013 maar beter mag lopen dan mijn ijsmeester route die is door het uitvallen van verwij en joling aardig verpest:) |
| |
| Jan Blokland |
31 December 2012 - 17:13 |
| Maar helaas doet Ter Mors op het EK niet mee. Ik denk dat ze het WK allround en afstanden wel beschikbaar is. Dan is het EK Shortrack (weekend van 17 januari) voorbij. |
| |
| alwin kruijt spanjer |
31 December 2012 - 14:27 |
@ike: ter mors kost inderdaad 500000. En in Holland Cups 150000.
|
| |
| IKE |
30 December 2012 - 22:05 |
| @alwin neem aan dat ter mors er nog bij komt te staan gaat ze dan 5 ton kosten of voeg je haar helemaal niet meer toe? |
| |
| Jan Blokland |
30 December 2012 - 12:47 |
| Hoi Ike, je hebt gelijk. Ach ja, die junioren in dit spel. Ik ben meer met het EK bezig he. Misschien is het overigens beter omdat de junioren wedstrijden minimaal van invloed zijn om toch pas op het EK de teams vrij te geven. Zoals jij al zegt was je nieuwsgierig wat anderen zouden hebben gedaan. Jij zult je eigen strategie wel uitgestippeld hebben. Dat is je wel toe vertrouwd. Maar anderen kunnen dan ook ineens op ideeen komen. En het leuke van dit spel is juist om niet te weten wat de ander heeft gedaan. |
| |
| IKE |
30 December 2012 - 12:22 |
| @jan het is geen wisselperiode maar periode 7 met WB junioren:) |
| |
| Jan Blokland |
30 December 2012 - 11:31 |
Ike,
Dat kan je pas zien als het EK allround begint. De wisselperiode blijft voor iedereen onzichtbaar. |
| |
| IKE |
29 December 2012 - 19:27 |
| hoop dat alwin de ploegen nog wel update wil wel eens zien wie er allemaal met verwij in hun maag zitten |
| |
| IKE B Keuze |
28 December 2012 - 23:59 |
yup zeker spannend in principe kunnen er buiten ter mors 3 vrouwen 2e worden joling,de vries of valkenburg het zit dicht op elkaar maar van die drie geef ik joling juist de grootste kans denk dat of de vries of valkenburg dan af gaat vallen |
| |
| Jan Blokland |
28 December 2012 - 18:17 |
Ja klopt 40.12. Terwijl Wust 40.07 reed geloof ik. Als het lukt wat je zegt, zou het ook mooi zijn als ze daadwerkelijk mee zou doen op het EK. Maar tenkoste van wie zou dat dan gaan. Joling of De Vries. Zelf denk ik dan dat Joling dan de klos word. Ter Mors heeft wel geen 5 km in de benen maar als je een 3 km goed aan kan moet een 5 km ook lukken volgens mij. Dat gaat dus een spannend weekend worden denk ik. |
| |
| IKE B Keuze |
28 December 2012 - 17:22 |
das waar maar als ze 2e wordt wat zomaar kan gebeuren zie ik haar wel starten ze reed laatst haar eerste 500 meter in 40.12 ofzo als ze op het NK nog beter doet zou ze gek zijn als ze niet naar het EK gaat |
| |
| Jan Blokland |
28 December 2012 - 17:12 |
Hoi Ike,
Denk jij overigens dat Ter Mors dan het EK zal rijden? Ik weet niet waar zij de voorkeur aan geeft. En/of het in te passen is voor haar. Want ze vind de shortrack toch prioriteit hebben? |
| |
| IKE B Keuze |
26 December 2012 - 17:34 |
als ter mors zich komend weekend plaatst voor het EK mag die ook wel op de lijst komen te staan |
| |
| Jaco Kosterman |
24 December 2012 - 17:12 |
| Ik vraag mij af of er wel voldoende animo zal zijn voor een afzonderlijke juniorencompetitie. Ik speel mee met zo'n beetje alles wat beweegt, maar zo'n aparte juniorencompetitie boeit mij niet echt. Maar we zullen het zien. Iedereen fijne feestdagen! |
| |
| Jan Blokland |
24 December 2012 - 14:31 |
Danny Morrison heeft zijn been gebroken. Dat kan er ook nog wel bij. Ik had hem in het Zweelerspel in bijna alle teams opgenomen. Kan dat dus nu wel vergeten. Ik had nog een beetje hoop omdat hij meestal beter wordt later in het seizoen. Betekent ook dat er weer iwat gepuzzeld moet worden in Effesport. Zo zie je maar weer, wat ik altijd al vind: wijsheid moet ook een beetje samenvallen met geluk. Je kan nog zoveel bedenken, maar als dit gebeurd ligt je voorspelling in duigen. Want meestal heeft dat ook consequenties voor het vervolg. |
| |
| Chiena |
21 December 2012 - 23:57 |
| Waarom geen bericht e-mail Junior Yang Fan of Fan Yang |
| |
| Jan Blokland |
21 December 2012 - 16:53 |
Hoi Alwin,
Opzich is dat puzzelen niet zo erg. Maar de junioren hebben nu geen zin omdat ze meestal gelijk vallen met de andere wedstrijden. En aangezien ze minder opleveren qua punten heeft niemand belang daarbij. Het WK junioren is de enigste die ingepast kan worden omdat ze na de andere grote klassementswedstrijden vallen.
Het IJsmeester Hollandcups is een goed idee geweest. Het NK allround en sprint past daar prima in.
Grappig dat m'n kantekening je tot een idee heeft gebracht om voor de junioren ook een apart spel te maken. Dat zal voor velen nog een hele puzzel zijn omdat er altijd verrassingen zijn in zo'n toernooi. Er zullen zelfs hele goeie meedoen met de senioren waardoor het vooruit denken bemoeilijkt wordt. Denk maar weer eens aan Pien Keulstra verleden jaar. Of nu Antoinette de Jong, die toch kiest voor de junioren ipv de worldcups. Dat maakt het wel interessant. Wel weer oppassen dat w niet teveel spellen krijgen. Voor mij blijft IJsmeester toch op plaats 1. |
| |
| IJsmeester |
21 December 2012 - 15:54 |
Bedankt mannen voor de feedback. Zoals jullie gezien hebben heb ik dit jaar voor het eerst ook een spel voor de Holland Cups en de NKs. Wellicht is het leuk om ook voor de juniorenwedstrijden een apart spel te maken. Dan zouden het WK junioren in de gewone IJsmeester kunnen blijven. De NKs worden al gecoverd in IJsmeester Holland Cups. Dan hebben de hele winter alle toernooien een eigen waarde en hoef je niet binnen een spel zo hard te puzzelen en te kiezen tussen junioren/Nederlands/senioren. Ik hoor graag wat jullie ervan zouden vinden.
|
| |
| IKE |
21 December 2012 - 06:44 |
ben het met jan eens de junioren WC voegt helemaal nix toe ze zijn ook niet in te passen zelfs de junioren WC van volgende week is niet te doen als je met een goed team op het EK wil beginnen ik denk dat je gewoon terug moet naar de opzet van vorig jaar |
| |
| Pieter Groenhagen |
20 December 2012 - 23:01 |
Als je maar een naam hebt Kees. Ik bedoel natuurlijk Jan. Ha ha ha. |
| |
| Jan Blokland |
20 December 2012 - 20:18 |
| Sorry Pieter, maar ik had Paul in mijn hoofd met het typen. Maar dat moet natuurlijk Pieter zijn. |
| |
| Jan Blokland |
20 December 2012 - 20:16 |
| Het is een mogelijkheid Paul. Maar na het NK allround volgt wel heel snel het EK allround en het WK Sprint. Eerlijk gezegd moet je daar wel wat ruimte voor krijgen zoals nu het geval is om je team(s) aan te passen. |
| |
| Pieter Groenhagen |
20 December 2012 - 19:50 |
De junioren wedstrijden vallen inderdaad meestal tegelijk met de world cups en hebben daardoor geen toegevoegde waarde aan het spel. Dat ben ik met Jan eens. Wel vind ik dat de WK Junioren in het spel moet blijven. Voor een paar jaar geleden heb ik al eens voorgesteld om de NK Allround, NK Sprint en (misschien) de NK Afstanden te betrekken in het spel. Na de NK Afstanden maak je meestal je team en weet je welke schaats(t)ers er aan de world cups meedoen, dus zou de NK Afstanden nog af kunnen vallen voor het spel. Ik lees wel of er voor- of tegenstanders zijn om de NK's op te nemen in het spel.
|
| |
| Jan Blokland |
20 December 2012 - 19:07 |
Hallo schaatsliefhebbers. Ik ben deze week eens flink aan het puzzelen geweest om te kijken wat de beste vervolgstrategie zou kunnen zijn in IJsmeester 2012. Daarin toch wel een kantekening wat betreft de WC voor junioren. Ik ben van mening dat het totaal geen zin heeft dat deze toernooien er tussen zitten met de waardering aan punten die nu wordt gegeven aan deze toernooien. Tenminste niet als je mee wilt doen voor de eindoverwinning. Uiteindelijk zou één toernooi enige invloed kunnen hebben en dat is het Wereldkampioenschappen junioren in Collalbo. De andere toernooien vallen altijd samen met de normale worldcups. Met de huidige waardering aan (mindere)punten heeft dit dus geen enkele zin.
Alwin, ik heb een voorstel waar je maar eens over moet nadenken. Ten eerste: De junior toernooien zou je kunnen handhaven maar dan moet je deze flink opwaarden. Eigenlijk verdubbelen ten opzichte van de senioren. Ten tweede: Daar ben ik meer voorstander van. Pas het systeem toe net als bij het wielrennen. Dat een schaatser/ster onder bijvoorbeeld onder de 23 jaar als junior/jongere wordt gezien en daaraan gekoppeld een soort meerwaarde krijgt. Bijvoorbeeld: anderhalf keer de punten waarde. Dat maakt het interresant om deze op te stellen. De selectie van vier vrouwen en vier heren zou je kunnen laten vervallen in een vrije keuze. Acht schaatsers/sters naar eigen keuze. Ten derde: Als het zo blijft als nu, laat dan de juniorwedstrijden vervallen.
|
| |
| IKE B Keuze |
17 December 2012 - 21:25 |
yup erg lastig met die sprint WB's zo op het einde en de vele afzeggingen zie ook dat er erg veel vaste spelers al behoorlijk klem zitten en op het EK met een minder sterk team uit gaan komen veel zal denk ik afhangen van het WK sprint waar je schaatsers zomaar 1e of 13e kunnen worden:) |
| |
| Jan Blokland |
17 December 2012 - 19:26 |
| Ja, dat is waar Ike. Maar jij hebt trouwens ook niet te klagen op dit moment. In zweeler sta je er goed voor. En ook hier gaat het weer erg goed met je. Ik vind Effesport overigens erg moeilijk te voorspellen dit jaar door de vele afwisselingen qua wedstrijden. De ene week allround en dan weer sprint. En wat is nu weer verstandig om te doen met het EK allround met kort daarachter weer het WK sprint. Terwijl er daarna voor het WK allround ook maar een paar wissels mogelijk zijn. De mix van die drie toernooien zal de doorslag geven. Vanaf nu is het weer puzzelen t/m de WK Sprint. We weten nu wel iets meer wie er goed zijn en wie niet. En na het NK nog meer informatie wat betreft Kramer, Wust, Groothuis, Tuitert. Ëén vraagteken denk ik is Skobrev. Wat er na gebeurd het WK sprint gebeurd zal niet meer zo van belang zijn is mijn mening. Wel kleine verschillen maar niet schokkend denk ik. Mits er iemand uitvalt of niet meedoet natuurlijk. |
| |
| IKE |
17 December 2012 - 12:59 |
feli jan mooi dubbele winst en als je teveel achter elkaar wint is helemaal niet goed dan raak je verwend en ben je niet meer tevreden met een 2e plaats:) |
| |
| 30 nieuwere |
30 oudere |