| Ike Simoncini |
19 Juni 2013 - 08:16 |
jey jan wat thor betreft heb je wel een punt hij wil in de tour nog wel eens verassen maar ik heb er niet veel vertrouwen in quintana is een topklimmer maar toch denk ik dat valverde de man voor het AK is bij movistar al denk ik niet dat hij het podium gaat halen katusha zal wel alles op Jrod zetten denk dat moreno pas in de vuelta weer zijn eigen gang mag gaan das meestal zo en Jrod heeft denk ik alles op het podium gezet dus mijn podium is 1 froome 2 contador 3 Jrod
|
| |
| Jan Blokland |
18 Juni 2013 - 19:02 |
Hoi Ike,
Je hebt misschien wel gelijk over Thor Hushovd. Maar in de toer verrast hij me steeds weer en pakt ieder jaar zijn etappe weer mee. Niet zozeer meer in de sprint maar wel in een ontsnapping. Ik geloof niet zo in Bouet maar kan me vergissen. Dat Porte het podium weleens kan halen denk ik ook. Ben benieuwd wat Katusha kan in deze tour. Daar heb ik je niets over zien schrijven. Verwacht wel wat van Moreno en Rodriqeuz. Movistar is ook sterk maar denk dat Valverde het niet gaat doen daar Quintana de man wordt ondanks de tijdritten. In die bergtijdrit gaat hij niet zoveel verliezen en de ploegentijdrit valt wel mee denk ik voor Movistar.
Verder nog veel plezier daar op de Seychellen. Enne, van Harte gefeliciteerd. |
| |
| Ike Simoncini |
18 Juni 2013 - 07:28 |
Goedemorgen vanaf de seychellen mooie voorbeschouwing van onze leider in het AK ben het voor het grootste deel met hem eens alleen die prutser van een thor noemen is natuurlijk wel een miskleun(sorry jan)
voor de witte trui denk ik toch dat het heel spannend wordt tussen tejay,talansky en toch ook pinot geef ze alledrie evenveel kans en heel misschien kan quintana zich daar zelfs tussen mengen als die de eerste week niet teveel verliest bij argos lijkt het mij dat kittel de sprinter wordt en degenkolb de lastigere ritten mag doen
het groen lijkt me tussen cavendish en sagan te gaan waarbij die laatste licht voordeel krijgt imo alleen een hele goede greipel zie ik met die 2 meedoen denk dat de sprints onderweg ook heel belangrijk gaan zijn de vraag is ook in hoeverre cav en greipel voor die trui gaan sagan heeft al aangegeven dat die groene trui zijn grote doel is misschien dat die andere 2 etappe zege's belangrijker vinden en de tussensprints laten lopen
mollema onze nederlandse hoop in bange dagen oogt heel sterk ik verwacht wel het een en ander van hem al zal eindwinst een brug te ver zijn
contador vind ik magertjes ogen en ik ben een groot fan van deze prachtige renner maar ben bang dat froome en de sky trein teveel van het goede voor hem zijn ik sluit zelfs niet uit dat buiten froome ook porte op het podium gaat eindigen
voor de bollen is fuckie fuckler inderdaad de grootste kanshebber en ik tip bouet als andere kanshebber
EBH is imo een vraagteken hij is altijd goed in de tour maar er is wel kans dat hij voor froome moet knechten en niet altijd mag meesprinten
gallopin lijkt me geen sprinter is een favorietje van me maar ik denk dat hij eens moet kijken waar hij zich op gaat specialiseren nu kan hij van alles wat klimmen,tijdrijden,sprinten denk zelf dat hij zich beter op de klassiekers kan gaan richten dan het rondewerk al kan hij wel etappes winnen deze tour is echter niet bepaald geschikt voor de vluchters er zijn niet echt veel kansen en met een aantal ploegen die altijd wel voor een sprint willen rijden geef ik de vluchters niet veel kansen ik hoop dat contador wel goed is en het spannend wordt voor het geel anders is het gewoon aan froome en rijd die misschien wel vanaf de ploegentijdrit in het geel |
| |
| Jan Blokland |
15 Juni 2013 - 12:51 |
Nog twee weken en dan begint de Tour. Ik kan niet wachten. Kijk er naar uit. Wie zijn favoriet voor diverse klassementen. Voor het algemeen klassement is natuurlijk Froome met Porte aan zijn zijde de te kloppen man. Maar Contador met als helper Kreuziger en Van Garderen en Evans liggen op de loer. En wat doet Katusha met Moreno en Rodriquez, Movistar met Quintana, Rui Costa en Valverde. Die hebben toch wel een erg sterk blok. En dan nog wat éénlingen zoals Van den Broeck, Mollema, Pinot en wat doet Hesjedal. Wordt met mogelijk nog een verrassing een mooi gevecht.
Niet minder interessant is de strijd om het groen. Voor mij de grote favoriet Sagan. Maar kan op het vlakke Cavendish en mogelijk Greipel een gat slaan. Verder zijn er dan nog Kristoff. Een heel gevaarlijke outsider want omdat hij heel constant is dit jaar. Boason Hagen die zijn vorm ook weer etaleerde in de Dauphine. Verder niet te vergeten Bouhanni, Goss, Gallopin, Farrar, Hushovd die er weer een beetje door lijkt te komen. Als laatste hebben we dan het duo Kittel en Degenkolb. Wie wordt van deze twee de sprinter die gebracht moet worden. Voor mij lijkt me het Kittel. Ik denk dat Degenkolb het lastig gaat krijgen tegen de echte sprinters en als het bergop gaat zijn meerdere moet erkennen in Sagan en Boason Hagen. Het is sowieso lastig twee topsprinters in één ploeg.
Voor het bergklassement is Voeckler de aangewezen persoon voor mij. Maar dat blijft altijd lastig te voorspellen. Want ook Charteau, Hoogerland, Rolland, Bardet, Dupont om er maar een paar te noemen kunnen zomaar mee doen om de bolletjestrui.
Voor het jongeren klassement is Van Garderen de man die de meeste aanspraak maakt denk ik.
Enfin, weer genoeg te bekijken naar ik hoop een spectaculaire Tour. En nog veel plezier met de spelletjes waar jullie aan meedoen. Succes allemaal. |
| |
| alwin kruijt spanjer |
11 Juni 2013 - 18:37 |
ik had je een mailtje gestuurd of het wel doorging omdat er geen uitzending was. en toen ik geen reactie kreeg dacht ik: vast niet. dan maar een mooie Tour- of Vuelta-etappe in Den Haag kijken! |
| |
| Ike Simoncini |
11 Juni 2013 - 15:06 |
| thnks alwin waar was je toruwens met de giro? het was weer gezellig in den haag |
| |
| alwin kruijt spanjer |
10 Juni 2013 - 16:59 |
@Ike: gefeliciteerd dan alvast!
|
| |
| Ike Simoncini |
8 Juni 2013 - 08:47 |
2 stuks maar dan ga ik er vanuit dat peter het broertje van martin is en niet van jurjaj:) |
| |
| IKE B Keuze |
8 Juni 2013 - 07:36 |
laat de tour maar komen ik heb er zin in en van die namen gaan er maar 2 mijn massasprintteampie halen:)
eerst nog effe trouwen vrijdag vlieg ik naar de seychellen omdaar in het huwlijk te treden en een weekie te relaxen daar en op te laden voor de tour:) |
| |
| Webmeester |
6 Juni 2013 - 22:01 |
Om een initiatief van PouPoe maar eens voort te zetten:
Marc Alberto Sylvain Simon Andy Sandy Peter Richie Ivan Nacer Tejay
Het gaat beginnen! |
| |
| alwin kruijt spanjer |
4 Juni 2013 - 11:27 |
| Bedankt voor jullie input over doping. Ik vind eigenlijk ook dat je niet gestraft moet worden als je iemand kiest die doping heeft gebruikt (herstel: is betrapt op dopinggebruik). De grens trek ik, zoals ik eerder schreef, bij de uitslag van de dag zelf. Wordt die nog aangepast voor 00:00 omdat iemand die dag is betrapt dan neem ik de aangepaste uitslag over. |
| |
| Martin van Dam |
4 Juni 2013 - 10:17 |
Ik ben het met Ike eens, waar ga je dan de grens leggen. Neem bijv. Contador die werd pas een jaar later geschorst. Straks moet Alwin de uitslagen van de laatste jaren nog gaan aanpassen.
Ik kan me herinneren bij wegwedstrijd dat er genoeg mensen hebben gekozen voor Valverde / F. Schleck / Di Luca / Rebellin / Boogert etc.. |
| |
| Ike Simoncini |
4 Juni 2013 - 09:42 |
dus wel als je rekening moet gaan houden met doping gevaarlijke renners is een spel niet leuk meer dan skip je een renner die verdacht is en wordt hij niet gepakt en dan verlies je het van alle spelers die hem wel hebben bovendien waar leg je de grens 1 dag na de giro 2 weken? wordt veel te ingewikkeld dan en bovendien moet je de fantasy spelers niet gaan straffen voor iets wat een renner doet bij spellen waar renners die doping hebben gebruikt hun punten verliezen houd ik het voor gezien |
| |
| Tim |
4 Juni 2013 - 09:28 |
| Waarom? Doping hoort niet bij de sport. Dus als je een gedrogeerde Santa in je team hebt, presteert hij normaal gesproken beter met, dan zonder doping. Als je Ricco-achtige types in je team wilt hebben, dan kan dat. Maar dan moet je ook de consequenties dragen als hij gepakt wordt. Is niet zo gek toch? |
| |
| Ike Simoncini |
4 Juni 2013 - 07:32 |
niet mee eens imo is het onzin om rekening met doping te houden als er ooit een regel wordt ingevoerd waarbij renners die gepakt worden hun punten kwijt raken stop ik gelijk met spelen |
| |
| Tim |
3 Juni 2013 - 20:48 |
Bedankt voor je antwoord. Misschien is dat inderdaad wel een aardig idee. |
| |
| alwin kruijt spanjer |
3 Juni 2013 - 18:45 |
effesport doet niets met gedrogeerde renners eigenlijk. misschien moeten we een keer een dopingprogramma opstellen. De uitslag zoals die op de dag zelf wordt bekendgemaakt telt. |
| |
| Tim |
3 Juni 2013 - 16:34 |
Wat doet Effesport eigenlijk met gedrogeerde renners? Santambrogio betrapt op EPO tijdens de giro (what's new?) |
| |
| IKE B Keuze |
28 Mei 2013 - 19:31 |
Feli juffie onze lerares slaat weer eens toen jammer dat we je nooit meer op de chat van cyclingfever zien groetjes IKE |
| |
| Marco Mathew Monster |
28 Mei 2013 - 03:11 |
Juffie van Ti amo GIRO, gefeliciteerd met je 1e plek in het klassement en Walter ook gefeliciteerd met je derde plek. Ben zelf in mijn nopjes met plek 2
Ik vond het eerlijk gezegd ook een iets mindere giro door de ingekorte etappes en de tegenvallende Gesink. Echter heb ik wel met volle teugen genoten van megatalent Wilco Kelderman. |
| |
| fherrema |
27 Mei 2013 - 10:28 |
| TJA ,arp,TJA |
| |
| PouPoe |
27 Mei 2013 - 08:12 |
Juffie gefeliciteerd!
Ik vond deze editie van de Giro iets tegenvallen. Mede veroorzaakt door het inkorten van etappe's. Door de tegenvallende prestaties van favourieten als sammie, wiggo en ryder was het minder spannend dan ik had gehoopt. Mijn prestatie in deze Rosa Nostra was de minste tot nu toe. Bij wegwedstrijd gaat het iets beter....
Op naar de Massasprint! |
| |
| alwin kruijt spanjer |
19 Mei 2013 - 12:34 |
ja het leek zo goed te gaan. maar ik heb Evans nog natuurlijk... |
| |
| Arnoud Seldentuis |
17 Mei 2013 - 09:21 |
| Arme arme webmeester. Sta je fier bovenaan, ben je in één ochtend je kopman en reserve kopman kwijt. |
| |
| alwin kruijt spanjer |
13 Mei 2013 - 23:02 |
| ja fijn hoor. en ik ben de rustdag goed doorgekomen :-) ben benieuwd wat de bergen gaan brengen. |
| |
| Jan Blokland |
13 Mei 2013 - 19:35 |
| Zo, zo, Alwin. Doe maar stoer. Eerste voor de rustdag. |
| |
| Andre Kooij |
7 Mei 2013 - 00:40 |
| Stand Giro klopt niet helemaal. Bij het puntenklassement zijn er punten toegekend aan de renners uit de stand van het bergklassement. |
| |
| Wegwedstrijd |
6 Mei 2013 - 23:15 |
| @Jan: niet de webmeester maar Voorspelbaarheid Troef heeft gekozen voor Hesjedal. Dat is geen willekeur maar tactisch inzicht :-) |
| |
| Jan Blokland |
6 Mei 2013 - 21:26 |
| Prima oplossing. Wel de vraag waarom de willekeur voor Hesjedal. Er had ook gekozen kunnen worden in dit geval voor de hoogst mogelijke score die mogelijk was. En dan zou je uitkomen op Samuel Sanchez. Maar oké. Deze oplossing is ook goed hoor. En de webmeester beslist. En je hebt gelijk PouPoe. Het blijft lastig. |
| |
| Wegwedstrijd |
6 Mei 2013 - 10:12 |
De klassementsleider heeft gesproken en Hesjedal gekozen als alternatief voor John Doe.
Ik geloof dat dit ervoor zorgt dat het probleem in der minne geschikt is. |
| |
| 30 nieuwere |
30 oudere |