| Ike Simoncini |
6 Maart 2008 - 20:14 |
net als bij andere spellen ook hier moeilijker dan andere keren de agenda van de meeste renners is nog niet bekend dus ook hiervoor bedankt bobos verpest het wielrennen en zelfs de spelletjes eromheen met jullie machtsspelletjes pffft keer je voetbal de rug toe omdat je rust in de tent wil krijg je dit gelukkig is er dit weekend nog schaatsen |
| |
| Ed Roos |
6 Maart 2008 - 14:28 |
| De kalender voor de wegwedstrijd ziet er prima uit. Goede keuze van de webmeester. Gezien het gezeur over de deelname aan Parijs-Nice is het maar goed dat die niet meedoet. De BOBO's van ASO en UCI hebben het zowaar klaargespeeld dat ik mij minder op het wielerseizoen verheug dan andere jaren. Voor mij mogen ze het hele bestuur van beide organisaties opdoeken en vervangen door mensen die samenwerking en het belang van de wielersport wat hoger in hun vaandel hebben staan dan hun eigen machtspelletjes. |
| |
| Jack Bogers |
6 Maart 2008 - 09:22 |
Das lekker handig!! Vergeet ik toch gewoon te wisselen. Nu kon ik niet meer 1ste worden, maar nog wel top 10. Wilde Leenstra wisselen voor Groves en had dan toch 8 deelnemers. Eigen schuld, dikke .... |
| |
| Pieter Groenhagen |
5 Maart 2008 - 13:34 |
Ik ben het helemaal eens met jou standpunt Henk. De Olympic Oval wedstrijden voor volgend jaar schrappen uit het spel en daarvoor terug het NK Allround, NK Afstanden en NK Sprint. Het is altijd onduidelijk wie er rijden op de Olympic Oval wedstrijden. En als de NK's dan wel in het spel worden opgenomen zijn er ook nog kansen om eens hoog in het klassement te komen voor degene die alleen maar Nederlanders in hun team opstellen. Uit betrouwbare bron weet ik dat die er zijn. Allemaal héél veel schaatsplezier gewenst met de WK Afstanden. |
| |
| Webmeester |
5 Maart 2008 - 13:01 |
Gezocht: vrijwillige stukjesschrijver.
Voor bijvoorbeeld wedstrijdverslagen, emails en aankondigingen. Ik kan momenteel geen geld bieden maar het levert denk ik wel voldoening op als jouw stukjes worden gelezen door een groot publiek.
Inschrijven kan via het contactformulier. |
| |
| J.M.P. van Dam |
5 Maart 2008 - 12:39 |
Alwin,
Ik denk dat het een goede zaak is om pas te beginnen met Milaan San Remo, dan heeft iedereen tijd genoeg om zijn ploeg samen te stellen, leuk ook de keuze voor het WK en de OS. |
| |
| Wegwedstrijd |
5 Maart 2008 - 10:48 |
| staat erop. De eerste wedstrijd is Milaan - San Remo |
| |
| IJsmeester |
4 Maart 2008 - 20:47 |
| Dit is ook de laatste keer dat de Olympic Oval Finale meedoet wat mij betreft: teveel een gok. |
| |
| Henk |
4 Maart 2008 - 17:08 |
| Vind die Olympic Oval finale wedstrijden ook een overbodig toetje bij het IJsmeesterspel. Is veelal 2e garnituur en jeugd die daar proberen hun PR's nog wat aan te scherpen. Beetje een after-party dus en misschien beslist de webmeester ook nog een keer om die handel maar te schrappen uit het spel. Scheelt hem werk en na het komende weekend met ongetwijfeld prachtige wedstrijden kon de balans worden opgemaakt wie de ware schaatskenner is. Er voor in de plaats kon beter een NK allround, -- sprint of -- afstanden meetellen. |
| |
| Jan Blokland |
3 Maart 2008 - 19:50 |
| Je hebt gelijk Martin. Ik hoop dat Alwin snel komt met een agenda en de inschrijving. |
| |
| Ed Roos |
3 Maart 2008 - 14:14 |
Wat is die Olympic oval finale eigenlijk voor wedstrijd. Het is de finale van de INGbank wedstrijden (whatever that is). Ik kan me niet voorstellen dat er schaatsers zijn die zondag nog in Nagano op de WK afstanden meedoen om vervolgens dinsdag in Canada een potje te gaan schaatsen. De deelnemerslijst daar zal nog wel een verrassing zijn. Wellicht een wedstrijd speciaal voor schaatsers die zich niet hebben gequalificeerd voor het WK afstanden, of wellicht zelfs voor goedwillende amateurs.
Men's & Ladies 500M Special event: Backwards Skating 500 metres
Je schijnt daar een competite 500m achteruit schaatsen te kunnen meemaken. Telt die ook mee bij onze competitie ??? (ik zou Wennemars overigens best wel eens 500m achteruit willen zien schaatsen) |
| |
| Wegwedstrijd |
2 Maart 2008 - 21:35 |
Paris - Nice haal ik niet. Ik zal deze week aan de slag met Wegwedstrijd (Protour + andere belangrijke wedstrijden + grote rondes + OS + Wk)
|
| |
| Martin van Dam |
2 Maart 2008 - 20:29 |
Jan, het zal toch niet zo zijn dat alleen de protour wedstrijden meetellen voor wegwedstrijd 2008 want dan hoef je het spel net zo goed niet te organiseren dit jaar want dan, ik heb het nagekeken, dan mis je de volgende koersen: Parijs Nice / Tirreno / Parijs Roubaix/ LBL / Waalse Pijl / Giro Lombardia / Parijs Tours en bovendien alle drie de grote rondes.
Ik wil daarom Alwin verzoeken om zo spoedig mogelijk te laten weten wat hij gaat doen, en er toch op aandringen om alle belangrijke koersen weer te laten meetellen anders wordt het een stuk minder spannend en veel meer een loterij.
Dus nogmaals Webmeester gaarne je reactie |
| |
| Jan Blokland |
2 Maart 2008 - 17:06 |
Martin,
Volgens mij is Parijs -Nice geen protour wedstrijd meer. Vandaar dat gedonder met de UCI en de ASO deze keer. Wel jammer natuurlijk. Maar de Tireno lijkt me wel mee te tellen. De reden waarom er nog niet kan worden ingeschreven weet ik niet precies want de Tireno komt toch ook al snel. |
| |
| Martin van Dam |
2 Maart 2008 - 11:10 |
| Weet iemand wanneer de inschrijving voor de wegwedstrijd 2008 gaat beginnen want het is volgend weekend al Parijs-Nice of telt deze wedstrijd dit jaar soms niet mee omdat het geen Pro Tour meer is. |
| |
| robert |
1 Maart 2008 - 14:39 |
| @Alwin, ik bedoel in het menu de link naar links(naar andere sites enzo |
| |
| IJsmeester |
1 Maart 2008 - 13:08 |
@robert: Ik ga niet iedereen lastig vallen met mailtjes. Deze informatie staat in principe ook allemaal in de spelregels: er is alleen sprake van verruimde openingstijden zogezegd. En wat bedoel je met links en rechts? |
| |
| robert |
29 Februari 2008 - 19:09 |
heel goed uitgelegd Alwin. toch nog een vraagje, niet iedereen leest het prikbord, zou je ook een mail kunnen sturen met deze mededeling? nog een vraag: waar is de link naar links, zal wel naar rechts zijn , maar toch.
groetjes, Robert |
| |
| IJsmeester |
29 Februari 2008 - 13:33 |
Wisselperiodes: de database gaat vanavond (vrijdag 29 feb) dicht om 12 uur. Morgen staan de nieuwe teams klaar en zondag gaat de database weer open voor de volgende periode (wk afstanden). Aangezien die al op 6 maart beginnen, hebben jullie t/m 5 maart (woensdag) de tijd om je wissel te plaatsen. De olympic oval finale begint al op dinsdag 11 maart, dus de databse gaat maandag de 10e al dicht. Om jullie nog de tijd te geven om te wisselen zal de database voor de OOF al open gaan op 7 maart (vrijdag). Samengevat: huidige wissel t/m vandaag. wissel voor WKA: vanaf 2 t/m 5 maart. wissel voor OOF: vanaf 7 t/m 10 maart.
|
| |
| Jan Blokland |
28 Februari 2008 - 12:21 |
Je hebt gelijk Ed. Ik denk inderdaad ook dat Rob en Pieter de beste papieren hebben. Alleen Nesbitt een groot vraagteken. Als zij meedoet en fit is heeft Rob de meeste kans. Maar er is dit jaar nog veel mogelijk. Leuk toch!!! En Martin , bedankt voor je compliment maar jou moet je ook niet uitvlakken. Misschien nog wel knapper dan bij het schaatsen. Er zijn bij het wielrennen veel meer mogelijkheden. Dus veel moeilijker te voorspellen. Ik ga ook dit jaar zeker weer meedoen maar denk dat het moeilijk gaat worden omdat ik de gehele maand augustus met vakantie ga. Ik heb dan niet de mogelijkheid om het goed te volgen. En dat is zoals jij ook weet echt nodig om bovenin mee te draaien. Enfin, het kan weer een interessant wielerjaar te worden. |
| |
| Ed Roos |
28 Februari 2008 - 10:04 |
| Leuk dat iemand mij nog tot de favorieten rekent, maar ik zie mij toch echt geen 1000 punten inlopen op de top3. De enige wijze waarop Jan Blokland deze keer was te stoppen was het onvoorziene wegvallen van Bokko, waardoor Rob Timmer m.i. nu favoriet is. Als het bericht dat hij ziek was vrijdag nog net voor de sluitingstermijn van de wissels was doorgekomen had hij daar wellicht zelfs nog rekening mee gehouden. Iedereen hamert zo op de noodzaak om Davis in de ploeg te hebben. Wellicht moet je wel weer eens naar Fabris kijken. Hij rijdt een afstand meer dan Davis en naast Kramer en door het wegvallen van Bokko zijn er maar weinig echte favorieten op de lange afstand. (3*70 is meer dan 2*100). Vraag is natuurlijk of hij van zijn WK-dip hersteld is. Hetzelfde kun je stellen over Friesinger versus bijvoorbeeld Groves. Wellicht rijdt Groves zelfs 4 afstanden en Friesinger waarschijnlijk maar 2. |
| |
| Martin van Dam |
28 Februari 2008 - 08:34 |
| Als eerste wil ik Jan Blokland een compliment maken dat hij voor de derde keer in de top van ijsmeester meedraaid en misschien wel weer gaat winnen, zou knap zijn 3 keer op rij. Ik zelf ga dit jaar ook voor drie op een rij maar dan bij de wegwedstrijd, is het al bekend wanneer de inschrijving voor wegwedstrijd 2008 opengaat want Parijs-Nice nadert al snel, als het tenminste doorgaat, want het zal waarschijnlijk weer een jaar worden met veel geruzie en weer veel dopingverhalen. |
| |
| Jan Blokland |
27 Februari 2008 - 21:33 |
Ja,
Ik heb je inderdaad zien staan. Het is zeker een gedoe Herman met de ASO en UCI. Het lijken net een stelletje kleine kinderen. Maar de renners zijn natuurlijk wel de dupe van dit aso gedoe. Je vraagt je ondertussen wel af of dit nog goed komt. Hoe lang zijn ze nu al bezig? Dacht ik juist dat het wat rustiger zou worden na al die doping affaires. |
| |
| raakie (herman bosch) |
27 Februari 2008 - 20:18 |
Jan,
Bij de schaatsmasters ben ik 37e geworden en vorgie week zat ik met de zelfde twijfel om te wisselen bokko voor blokhuijsen en ben ik zelfs vergeten te wisselen. Op het wk afstanden zullen we zien hoe het uitpakt. Ondertussen ben ik het wielrennen al weer aan het volgen. Wat een gedoe met de UCI en ASO. |
| |
| Jan Blokland |
27 Februari 2008 - 09:39 |
Bedankt Ike en Pieter voor jullie felicitaties. Pieter, ik heb dit spel geen 3 keer maar 2 keer gewonnen. Ik hoop het voor de derde keer te doen maar zei al dat dit niet mee zal vallen. Eerlijk gezegd sta jij er beter voor dan alle anderen maar zoals je al zegt: de gehele top tie kan er nog mee van doorgaan. een ongeluk zit in een klein hoekje. Vorige week bijvoorbeeld had ik eerst Blokhuijsen vervangen voor Bokko maar twijfelde en deed het anders. Bokko werd ziek en gaat niet naar het WK. Had ik het maar gedaan dan had ik nu een volwaardig team gehad met het WK. Ik bedoel maar. |
| |
| Pieter Groenhagen |
26 Februari 2008 - 14:44 |
Dat bewijst maar weer dat Jan Blokland een echte schaatskenner is. Veel plezier met de fotoprinter Jan. Dit spel krijgt nog een zeer spannende ontknoping. In principe kan de hele top 10 nog wel winnen. Momenteel sta ik 3de in het klassement en uiteraard zal ik mijn uiterste best doen om het spel te winnen. Maar het is natuurlijk geen schande als je verliest van Jan Blokland want hij heeft niet voor niets het spel al 3 x gewonnen. Iederéén veel succes gewenst en nog veel plezier met de WK afstanden. |
| |
| IKE |
26 Februari 2008 - 14:24 |
netjes ja gefeliciteerd waar kun je dat spel vinden dan doe ik volgend jaar ook mee en wat betreft de eindstand hier ben zelf een van de weinigen die strax een team kan maken met friesinger en davis misschien dat ik daar een beetje vauit ben gegaan denk dat er in de top 20 maar heel weinig zullen zijn die dat hebben en daarbij denk ik dat wust niet zo heel hoog gaat scoren maar goed spannend blijft het wel en dat maakt dit spel nou net zo leuk maar kijk uit he misschien dat ik je dit seizoen nog inhaal hier het is maar 2200 puntjes verschil tussen ons dus wie weet haal ik je nog wel in heb zelf een grote fout gemaakt door deutekom niet mee te nemen naar het EK alround maar dit is dan ook mij leerjaar hier zat dus opgescheept met wang en veel te weinig allrounders dus vind mijn positie op de ranglijst nog netjes volgende week vrije dagen genomen om alles LIVE te kunnen zien wordt een heerlijk weekend |
| |
| Jan Blokland |
26 Februari 2008 - 14:02 |
| Overigens vergeet ik nog iets te zeggen tegen jullie. Met het AD-Schaatsmaster ben ik winnaar geworden van een Epson Stylus Photo printer voor het afdrukken, scannen en kopiëren van foto’s. Met de Nick-name Snelle Ijzers werd ik 5e van de bijna 2700 deelnemers. Hartstikke blij ben ik er mee. |
| |
| Jan Blokland |
26 Februari 2008 - 13:52 |
Oké Ike,
Maar ik ben het niet helemaal met je eens. Vele kunnen Davis inzetten waaronder ikzelf ook. Maar twijfel omdat daar tegenover als 8e een mindere schaatser opgesteld kan worden. Daarbij komt ook nog dat Ed Roos en Herman Bosch eerst nog 1000 punten moeten goed maken. Enfin een heel gepuzzel om de juiste keuze te maken. |
| |
| IKE |
26 Februari 2008 - 11:02 |
| denk toch echt dat je davis nodig hebt en zo nog wel een paar denk ook dat ik zelf goede zaken ga doen in nagano en ik denk dat je wat ieter betreft gelijk hebt die zal waarschijnlijk ook heel hoog eindigen maar ik zet niet voor nix overal IK DENK bij maar ik weet wel zeker dat iedereen die 2 junioren EN bokko hebben flink zullen zakken over 2 weken |
| |
| 30 nieuwere |
30 oudere |