| alwin kruijt spanjer |
7 Maart 2011 - 17:57 |
Hoi Jan,
Quebec (vrijdag) hoort bij de periode die op zaterdag 3 september begint. Montreal is de periode erop.
Het wk begint op woensdag en hoort bij de periode die op 17 september begint. Het is inderdaad een toernooi, dus kun je alleen wisselen voor 17 september en dan staat je wk-team vast.
Helder? |
| |
| Jan Blokland |
7 Maart 2011 - 15:02 |
Hoi Alwin,
Het duurt nog even maar kan je even goed omschrijven hoe het met de wissels zit met de volgende wedstrijden.
vrijdag 9 september GP. Quebec zondag 11 september GP. Montreal
Gaat de wissel dan t/m donderdag 8 september of moet voor de GP Quebec al die week daarvoor gewisseld zijn. Het zijn twee aparte wedstrijden.
Ook zo bij het WK. Dat is van woensdag 21 september t/m zondag 25 september. Ik kan me zo voorstellen dat hier de mogelijkheid er alleen maar is t/m dinsdag omdat het WK één toernooi is. |
| |
| Wincent |
7 Maart 2011 - 14:47 |
Hallo Worden er ook nog punten toegekend aan de schaats(t)ers van de World Cup finale junioren te Groningen? Zo te zien zijn deze punten nog niet verwerkt. |
| |
| alwin kruijt spanjer |
7 Maart 2011 - 12:05 |
| @Jan: dank je, eindelijk eens een keer een succesje daar; ik blijf het lastig vinden met zo weinig budget... |
| |
| Jan Blokland |
6 Maart 2011 - 23:51 |
Hoi Alwin, gefeliciteerd dit weekend met je eerste plaats in Heerenveen met het wcsc spel. Leuk! En Ike, wij staan weer eens dicht bij elkaar 43e en 44e
|
| |
| schumicampione |
6 Maart 2011 - 10:23 |
zo m'n team is de deur uit! ik zie dat in de spelregels nu ook staat 6 maart tot en met 12 uur! wens ik iedereen veel succes en een dikke pluim voor de organisatie! |
| |
| schumicampione |
5 Maart 2011 - 12:12 |
Jan Blokland bedankt! Ik kan dus zondagochtend op m'n gemakkie tot 12 uur mijn team maken. In de spelregels staat namelijk dat het tot en met 7 maart kan!!! Maar dan is P-N allang bezig! |
| |
| IKE B Keuze |
4 Maart 2011 - 06:51 |
nee etappes tellen niet echt zwaar mee dus om die reden hoef je geen renners mee te nemen het is imo wel verstandig om ver vooruit te denken en zeker geen team met alleen renners voor TA+PN te nemen maar zeker ook een aantal renners voor de keienklassiekers en dan kun je later wat renners voor het drieluik inbrengen het drieluik is altijd lastig want tijdens die koersen moet je ook al weer rekening houden met de giro |
| |
| Martin Hoekstra |
3 Maart 2011 - 23:57 |
@ Bert Vos
Maar renners als Bennati en Boonen zullen toch vooral kans maken op etappezeges in de Tirreno, en zullen dus nooit zoveel punten halen als de renners die goed scoren in het algemeen klassement (maar waarschijnlijk geen korte uitslag zullen rijden in Milaan - San Remo). Of spelen die punten voor etappes een grotere rol dan op het eerste gezicht lijkt?
Bedankt voor de tip alvast! |
| |
| Bert Vos |
3 Maart 2011 - 20:52 |
@ Martin, de tactiek is om de juiste samenstelling te maken, dat wil dus zeggen dat je de startlijsten goed moet bestuderen, b.v. Boonen doet mee met de Tirreno, dan heb je hem ook voor Milaan San Remo, en hetzelde geldt ook voor Bennati etc. etc. ze kunnen dus in beide wedstrijden punten scoren. Als je b.v. de startlijst van de Tirreno ziet dan zie je dat Di Luca ook mee doet, die kost maar 300 punten, is erg weinig voor een renner die de Tirreno kan winnen. nou veel succes !!!! |
| |
| Martin Hoekstra |
3 Maart 2011 - 18:19 |
Hallo,
Dit is de eerste keer dat ik serieus ga meedoen aan Wegwedstrijd. Ik weet dat het lastig zal zijn om wat tactiek van jullie los te peuteren, maar ik kan altijd een poging doen. Is het onder ervaren spelers gebruikelijker om in de eerste periode alvast wat kanshebbers van Milaan-San Remo of zelfs latere wedstrijden op te nemen, omdat je maar beperkte wisselmogelijkheden hebt? Het lijkt mij niet handig om de hele ploeg rond de Tirreno en Parijs-Nice samen te stellen, om vervolgens maar met een klein aantal renners punten te scoren in de volgende week. Of is het juist handig om met ''piekmomenten'' te werken, waarbij je veel punten scoort in de eerste week, de weken erna wat minder en daarna weer veel punten haalt in een bepaalde periode. Ik begrijp dat jullie niet je hele tactiek zullen prijsgeven maar met een tip ben ik al heel blij! |
| |
| Jan Blokland |
1 Maart 2011 - 23:02 |
| Je hebt tot en met 6 maart 2011, 12.00 uur de tijd. Na deze tijd doe je pas mee bij Milaan-San Remo en mis je Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico. Dus zorg dat je op tijd bent. Anders raak je gelijk te ver achter. En dat haal je natuurlijk nooit meer in. |
| |
| schumicampione |
1 Maart 2011 - 22:09 |
ff een vraagie aan wegwedstrijd! als ik het goed begrijp, kan ik zaterdag 5 maart op m'n gemakkie m'n team maken? want normaal gesproken moet ik hem op vrijdag al af hebben!!! |
| |
| wegwedstrijd |
27 Februari 2011 - 15:09 |
| @ED et al: Farrar heeft inderdaad een te lage prijs, hij was er tussendoor geglipt. Helaas. Doe er allemaal je voordeel mee, ik ga zijn prijs niet meer wijzigen. |
| |
| Bert Vos |
27 Februari 2011 - 08:49 |
| Tommy Cooper heeft het goed gezien om de juniorenwereldkampioenen Pedersen en Erbanova te kiezen in zijn schaatsteam, grote klasse !!!! |
| |
| Ed Roos |
26 Februari 2011 - 20:43 |
| Blijft Farrar nu 300 punten of wordt het straks weer een of andere John Doe zoals Rodriguez vorig jaar ?? Als hij duurder had ik nu graag wel geweten |
| |
| alwin kruijt spanjer |
18 Februari 2011 - 15:23 |
| @martin: ik zal kijken wat ik voor je kan regelen :-) |
| |
| Ed Roos |
17 Februari 2011 - 21:57 |
| en de prijzen vallen soms best mee Tyler Farrar voor slechts 300 punten daar kun je toch niet voor sukkelen. |
| |
| Martin van Dam |
17 Februari 2011 - 14:39 |
Alwin,
Is die mooi dame aan de rechterkant van het prikbord soms de hoofdprijs voor de Wegwedstrijd 2011?? |
| |
| Martin van Dam |
17 Februari 2011 - 11:10 |
Jan,
Je hebt idd gelijk Basso had gezegd dat hij voor de Tour zou gaan en dat Nibali de kopman zou zijn voor de Giro, al was dat volgens andere bronnen weer niet helemaal zeker, dus nog maar even afwachten. Het wordt dit jaar proberen te scoren met een deels gelukkige keuze die je gaat maken voor de grote rondes, want het zal maar een heel dun ploegje zijn voor in elk geval de Giro. |
| |
| Jan Blokland |
17 Februari 2011 - 10:46 |
Hoi Martin,
Ik meen me te herinneren ineens dat Basso toch geen Giro rijdt dit jaar. |
| |
| Ike Simoncini |
16 Februari 2011 - 21:46 |
ja lekker het wordt dan ook nog eens afwachten of cotador wel mag starten en of de ploeg van menchov een wild card krijgt de tactiek die ik vorig jaar gebruikte gaat dit jaar niet werken dat is zeker
|
| |
| Jan Blokland |
16 Februari 2011 - 14:50 |
| Ha, ha, Martin zal ik dan maar Menchov, Nibali en Scarponi nemen met 6 x 300 daaromtrent. |
| |
| Martin van Dam |
16 Februari 2011 - 12:30 |
Het wordt een lekkere Giro dit jaar als ik zo de laatste berichten mag geloven. Een heerlijk parcours met Contador / Basso / Menchov / Nibali / Scarponi / Rodriquez / Anton / Kreuziger.
En Ike inderdaad maak hier maar eens een goed team van voor de Giro want qua punten wordt het lastig. Contador + Rodriquez + 7 renners van 300 punten dan lukt het net. |
| |
| Martin van Dam |
15 Februari 2011 - 17:03 |
| Ik ben het met Jan eens, het zal voor iedereen lastig zijn maar het is goed te doen om een team samen te stellen en Ike jij bent zeker slim genoeg om een topteam samen te stellen je bent tenslotte niet voor niets de titelverdediger. |
| |
| Jan Blokland |
15 Februari 2011 - 15:53 |
| Het is misschien wel wat krap, ja. Maar ach, de top is zo breed dat dit geen probleem hoeft te zijn. Er kunnen tegenwoordig zovel renners winnen. Keuze genoeg lijkt mij zo. Je kunt nou eenmaal geen 4 a 5 keer Gilbert niveau inzetten. Dat is ook het leuke van dit spel. |
| |
| wegwedstrijd |
15 Februari 2011 - 15:16 |
@Ike: in principe kosten de renners gemiddeld evenveel als vorig jaar. De totale top 100 is even duur als de totale top 100 van vorig jaar.
Als er meer mensen zijn die het te lastig vinden om met dit budget een goed team op te kunnen stellen kan er nog wel iets worden aangepast. het moet natuurlijk wel goed speelbaar zijn... |
| |
| IKE B Keuze |
14 Februari 2011 - 18:37 |
das mooi maar je hebt het ons wel moeilijk gemaakt kwa budget denk dat de winnaar dit jaar nog minder punten heeft dan afgelopen jaar als je de drie grote favorieten voor de giro neem heb je nog amper budget over |
| |
| WEGWEDSTRIJD |
14 Februari 2011 - 14:09 |
| de inschrijving voor wegwedstrijd 2011 is geopend! |
| |
| IKE B Keuze |
12 Februari 2011 - 19:58 |
| hmm in de top 20 zijn er toch maar 8 teams die sablikova,nesbit,wust en leenstra hebben |
| |
| 30 nieuwere |
30 oudere |