Martin van Dam |
15 Oktober 2008 - 09:23 |
Het wordt nog een spannende strijd voor de titel wegwedstrijd 2008 de 2 koplopers staan dicht op elkaar, dus het wordt een kwestie van de juiste renners kiezen. Maar mijn tip aan hen is let op het is pas over als je over de streep bent want ik denk dat de heer vrinzen nog wel eens met een uiterste krachtsinspanning beide heren kan kloppen op de meet.
Veel succes allemaal met de laatste loodjes. |
|
Alwin Kruijt Spanjer |
15 Oktober 2008 - 00:09 |
done |
|
robert |
14 Oktober 2008 - 20:20 |
+r |
|
robert |
14 Oktober 2008 - 20:20 |
ff wat anders, we zijn nog aan het wielrennen. zouden de punten van parijs-tours verwekt kunnen worden. |
|
Gerrit Fortuin |
14 Oktober 2008 - 19:58 |
De NK's in december zou toch wel mooi zijn, gelijk een opstap naar EK Allround en WK Sprint. De Junioren er tussendoor blijft toch maar een gok en zal denk ik door weinigen gebruikt worden, misschien een keer bij het Kampioenschap voor een of twee zekerheden. Maar we zien het wel, Alwin moet de tijd er voor hebben, het moet voor de IJsmeester ook leuk blijven,wij passen ons vanzelf wel aan. |
|
Jan Blokland |
14 Oktober 2008 - 19:18 |
Het is toch veel mooier om wedstrijden mee te laten doen die uitgezonden worden. Oke het NK wordt ook uitgezonden. Het hangt natuurlijk van de puntenwaardering af of het NK als je die mee zou laten tellen wel belangrijk genoeg vindt. Als men daar op zou gokken (want dat is het in mijn ogen) zou het ook voor de andere wedstrijden weleens verkeerd uit kunnen pakken. Maar nogmaals voor mij hoeft het niet zonodig. |
|
Pieter Groenhagen |
14 Oktober 2008 - 17:28 |
Wat betreft het opnemen van de juniorenwedstrijden in het spel ben ik ook beslist geen voorstander van, behalve dan het WK Junioren die er altijd standaard bij zit. Maar ik neem niet aan dat de wereldbekerwedstijden voor junioren live worden uitgezonden en ik geloof ook niet dat je van te voren weet wie hier allemaal aan meedoen. Dus....dan wordt het een gok, dan kun je toch beter wedstrijden toevoegen aan het spel die wel live worden uitgezonden zoals de NK's. |
|
Ike Simoncini |
14 Oktober 2008 - 17:12 |
daar ben ik toch helemaal njiet mee eens met hetv toevoegen van junioren zorg je ervoor dat je dus meer moet verdiepen in de talenten maar je zorgt er ook voor dat het heel moeilijk wordt om elke wedstrijd een aardig team op te stellen het schema is al behoorlijk bepalend voor wie je gaat opstellen en itt het wielrennen is er nergens een site waar je kunt zien wie waar gaat starten dus wordt het zo meer een kwestie van geluk |
|
Pieter Groenhagen |
14 Oktober 2008 - 14:08 |
Ik kan jou mening helemaal delen Gerrit. Elke week puzzelen tot aan de laatste wedtrijd toe is toch hartstikke mooi en heel spannend lijkt mij. Zo komen de echte schaatskenners naar boven drijven. |
|
Gerrit |
14 Oktober 2008 - 13:50 |
Pieter toch nog niks jammer, Alwin houdt de discussie nog open,voor mij mogen de NK's er best nog wel bij,dan hebben we eind december ook wat.
Elke week wat te puzzelen is toch het leukste met dit spel, trouwens degene die het slimste puzzeld en het meeste geluk heeft mag best bovenaan staan,geen punt toch. |
|
Jack Bogers |
14 Oktober 2008 - 13:11 |
Ben het helemaal eens met Bert Vos. Lekker zo laten, zit goed in elkaar. |
|
IJsmeester |
14 Oktober 2008 - 12:39 |
De discussie is nog steeds open hoor... |
|
Pieter Groenhagen |
14 Oktober 2008 - 10:38 |
Zo ! De ijsmeester heeft gesproken. Dit is zijn uitspraak en hier moeten we het dus mee doen. Toch jammer dat de NK's niet meetellen en de juniorenwedstrijden wel. |
|
IJsmeester |
14 Oktober 2008 - 10:03 |
Een voorlopige kalender van het schaatsseizoen en dus waarschijnlijk van ijsmeester vinden jullie hier http://www.effesport.nl/schaatsen/kalender/seizoen/ |
|
Jan Blokland |
13 Oktober 2008 - 21:49 |
Hoi mensen,
Tijdje even niets van me laten horen door de drukte. Als winnaar van twee keer IJsmeesters het volgende. Het kost best al veel tijd om uit te puzzelen hoe je je teams moet samen stellen. Ik ben van mening dat nog meer andere wedstrijden geen verbetering zullen zijn voor dit spel. Het moet voor iedereen overzichtelijk blijven en dat wordt het absoluut niet meer. Wel vind ik dat de wedstrijden in Calgary aan het eind niet zoveel van invloed zijn. Die mogen er van mij wel vanaf. Het gevaar van een nederlands toernooi inbrengen is denk ik te groot om op de andere wedstrijden dan nog goed mee te kunnen doen. Het geluksfactor komt dan meer om de hoek kijken dan de kennis wie/welke schaatser je moet opstellen. Het zou eventueel wel kunnen maar dan moet je wat meer kunnen wisselen. Van mij persoonlijk hoeft er niet zoveel te veranderen. En dat heeft niets te maken met het feit dat ik al twee keer heb gewonnen, maar omdat het gewoon goed in elkaar zit. |
|
Bert Vos |
13 Oktober 2008 - 21:22 |
Gewoon laten zo dat spel !!! niks veranderen , is mij prima bevallen de voorgaande jaren !!!! |
|
Pieter Groenhagen |
13 Oktober 2008 - 19:51 |
Dat ben ik met je eens IKE. En daarom moet je de Olympic Oval wedstrijden schrappen want daar wordt toch nooit iets van uitgezonden. Maar dan val ik nog even weer terug op de NK's. Die worden natuurlijk wel live uitgezonden. Dus, waarom zou je ze niet opnemen in het spel. Lijkt mij beter als de juniorenwedstrijden. |
|
Ike Simoncini |
13 Oktober 2008 - 18:43 |
verder is het ook leuker om schaatsers te kiezen die in wedstrijden uitkomen die je live kunt volgen en dat is met de junioren zeker niet het geval |
|
IKE |
13 Oktober 2008 - 17:28 |
vind het niet erg om te puzzelen maar met het WK sprint en het EK alround heb je al een behoorlijke beperking als je dan ook nog nederlanders en junioren moet gaan inpassen wordt het allemaal te veel een kwestie van geluk hebben je zit al met een budget dat soms lastig is maar wel te doen maar gezien de verchillende renners die op een NK alround een WK sprint en een EK alround uitkomen moet je het niet nog lastiger maken als er een renner gebelseerd raakt of ineens niet aan een tournooi meedoet is dat tournooi min of meer voor je verpest en dat werk je zo teveel in de hand |
|
Pieter Groenhagen |
13 Oktober 2008 - 13:13 |
Het WK Junioren mag zoals altijd in het spel opgenomen worden wat mij betreft. Maar.........nog meer juniorenwedstrijden ben ik geen voorstander van. Dan wordt het inderdaad een heel gepuzzel want meestal heb je geen junioren in je team. Dan kun je toch beter de NK's opnemen in het spel, want de echte kenners hebben toch allemaal wel de Nederlandse toppers in hun team opgenomen.
|
|
Pieter Groenhagen |
13 Oktober 2008 - 12:53 |
Ik weet dat er mensen zijn die altijd alleen maar Nederlanders opstellen in hun schaatsteam, ikzelf trouwens niet hoor. Welnu laat die mensen dan door mijn voorstel om de NK's op te nemen in het spel in het voordeel zijn. Vorig jaar heb ik ook voorgesteld om in plaats van 1 rijder elke week 2 rijders te wisselen. Als je dan de NK's in het spel opneemt is het probleem toch niet zo groot om een volwaardig team op te stellen. Het spel was altijd goed hoor, laat dat duidelijk zijn, maar ik sta altijd open voor nieuwe dingen. Ben benieuwd naar de reactie van onze webmeester. Mocht die besluiten om het spel zo te houden als het was, ook dan doen we vrolijk weer mee. |
|
Gerrit |
13 Oktober 2008 - 12:51 |
Dat bedoel ik er mee Alwin,wat meer verschillende wedstrijden,kan ieder voor zich bepalen waar hij of zij het zwaartepunt legt voor de telling. |
|
Arnoud Seldentuis |
13 Oktober 2008 - 12:50 |
Pffff junioren erbij Alwin, dat maakt het er niet makkelijker op. Hoewel als je één goedkoop kan vinden en die laat staan kan dat best een prettige aanvulling op je punten zijn. Wat is je plan Alwin, de helft van de punten die op een "normale" WB te verdienen zijn of net zo veel.. Daar ben ik dan wel nieuwschierig naar..... |
|
Gerrit |
13 Oktober 2008 - 12:45 |
Lijkt mij een goed idee Pieter. En wat is dat nu IKE, een beetje puzzelen maakt het toch leuker en spannender. |
|
IJsmeester |
13 Oktober 2008 - 12:40 |
Het lijkt me een slecht plan om de NK afstanden mee te laten tellen. Op die wedstrijden worden de Nederlandse deelenemers voor de World Cups bepaald. Als het wel meetelt, betekent dat dat iedereen zijn/haar team volplempt met Nederlanders. Het NK is ook een graadmeter voor wie er goed is. Als je nou net 1 of 2 verkeerde keuzes maak dan kost je dat de komende wedstrijden een heleboel punten en lig je al snel erg ver achter.
Laat het NK ook voor IJsmeester een graadmeter/opwarmer zijn en baseer je team op de deelnemers aan de World Cups.
En wat betreft de andere NKs: daar heb ik minder problemen mee, behalve dat het natuurlijk wel raar is om alleen het Nederlands kampioenschap te laten meetellen en niet de Duitse, Amerikaanse of Canadese (om maar een paar te noemen).
Ik heb eigenlijk besloten om juist meer junioren wedstrijden erin te gooien (er zijn vanaf dit seizoen ook junioren world cups). Zo kun je laten zien dat je echt verstand hebt van schaatsen: talenten spotten. Beetje zoals in de wielerspellen van effesport voor de grote rondes.
Graag hoor ik jullie reacties.
Alwin |
|
Arnold |
13 Oktober 2008 - 11:34 |
Niet slecht bedacht Pieter. Laten we direct maar beginnen te puzzelen voor de nk afstanden. Maakt mij niet uit, word er alleen nog maar spannender van. En wat die laatste wedstrijden betreft die mogen van mij ook wel achter wege blijven. |
|
Arnoud Seldentuis |
13 Oktober 2008 - 11:11 |
De laatste wedstrijden in Calgary mogen er wat mij betreft ook wel uit, maar ik ben van mening dat je geen nationale kampioenschappen in het spel op hoeft te nemen. Ik wacht echter vol spanning er is er maar één de baas aan het einde van de discussie.. S6 ermee Alwin...
Eerst volgende week nog even een mooi stukkie fietsen door het mooie herfstachtige Lombardije. Ben benieuwd of Cunego zichzelf kan herhalen. Verder natuurlijk rebelin, di luca, S Sanches onze eigen Gesink ach en zo zijn er nog wel een paar te noemen. Misschien Gilbert wel als hij meedoet, hij heeft wel erg goeie benen op dit moment...... Veel plezier allemaal zaterdag en straks natuurlijk met het puzzelen voor een goed schaatsteam........ |
|
Ike Simoncini |
13 Oktober 2008 - 06:31 |
ik hoop toch echt niet dat het NK gaat meetellen bij het schaatsmeester spel vind de puzzel tussen WK sprint en EK alround al moielijk genoeg dus doe dat ALJSEJEBLIEFT niet alwin laat schaatmeester maar zoals het vorig jaar was dat is al puzzelen genoeg |
|
Pieter Groenhagen |
12 Oktober 2008 - 20:14 |
Hallo webmeester en schaatsliefhebbers,
Binnenkort begint het schaatsseizoen weer. Wat zeg ik, er zijn nu alweer wedstrijden verreden in Inzell. Maar over 3 weken wordt het schaatsseizoen traditioneel geopend met de Nederlandse Kampioenschappen per Afstand. Hopelijk wordt het voor de Nederlandse schaatsers net zo'n groot succes als vorig jaar. Natuurlijk hoop ik en vele schaatsliefhebbers met mij dat de IJsmeester binnenkort ook weer van start gaat. Ik heb een voorstel: Graag zou ik zien dat het spel gelijk begint met de eerste belangrijke wedstrijd van het seizoen namelijk de Nederlandse Afstands kampioenschappen. Dan heb ik nog een voorstel om ook de NK Allround en de NK Sprint op te nemen in het spel. En wat mij betreft mogen de laatste wedstrijden op de Olympic Oval in Calgary wel van de lijst worden geschrapt. Dat is toch altijd onoverzichtelijk, je weet eigenlijk nooit wie hier allemaal aan meedoen. Graag hoor ik van Alwin (de webmeester) en andere schaatsliefhebbers hoe jullie denken over mijn voorstel.
Groetjes en hopelijk wordt het weer een prachtig schaatsseizoen. PIETER.
|
|
Ike Simoncini |
11 Oktober 2008 - 18:57 |
grrrr schele kaketoe |
|
30 nieuwere |
30 oudere |